کد خبر: ۲۲۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵
شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که آمریکا بالون چینی را بر فراز سواحل کارولینا سرنگون کرده است. به گزارش آسوشیتدپرس، چهار مقام آمریکایی پیشتر گفته بودند که این عملیات قرار است بر فراز اقیانوس اطلس انجام شود تا ارتش آمریکا بتواند بقایای این بالون را برای بررسی بازیابی کند.

آمریکا بالن اطلاعاتی چین را سرنگون کرد + فیلم

منابع خبری اعلام کردند که آمریکا بالن اطلاعاتی چین را سرنگون کرده است. 

پیش از این «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور سرنگونی بالن جاسوسی چین را صادر کرده است. 

ساعتی پیش یک منبع به شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز گفت که واشنگتن به دنبال آن است زمانی که بالن جاسوسی چین بر فراز اقیانوس اطلس رسید آن را سرنگون کند.

این منبع اعلام کرد برای این هدف، مسدود کردن موقت بخشی از حریم هوایی آمریکا برای حمایت از غیرنظامیان ضروری به نظر می‌رسد.

 رسانه‌های آمریکا روز پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی گزارش دادند پنتاگون از چند روز پیش مشغول رصد یک بالون تجسسی چین بوده که در حال پرواز در ارتفاع بالا بر فراز آمریکا است. 

«پاتریک رایدر»، سخنگوی وزرت دفاع آمریکا گفت: «اطمینان داریم که این بالون تجسسی متعلق به جمهوری خلق چین است. نمونه چنین فعالیت‌هایی طی سال‌های گذشته مشاهده شده است.»

وی اضافه کرد: «این بالون در حال حاضر مشغول پرواز در ارتفاعی بسیار بالاتر از ترافیک هواپیماهای مسافربری است و هیچ تهدید نظامی یا فیزیکی متوجه شهروندان روی زمین نمی‌کند.»

پاتریک رایدر گفته که ارتش آمریکا تصمیم گرفته که این بالون را ساقط نکند. به گفته وی همچنین با آنکه مسیر پروازی فعلی بالون مذکور به گونه‌ای ست که در حال حرکت به برخی مناطق حساس است اما هیچ خطر اطلاعاتی مهمی متوجه واشنگتن نیست. 

این در حالی است که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با اعلام سرگونی بالون چینی بر فرار ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا اعلام کرد عملیات جستجوی بقایای آن در حال انجام است.

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به آسوشیتدپرس گفتند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با انجام این عملیات موافقت کرده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، چهار مقام آمریکایی پیشتر گفته بودند که این عملیات قرار است بر فراز اقیانوس اطلس انجام شود تا ارتش آمریکا بتواند بقایای این بالون را برای بررسی بازیابی کند.

طبق گزارش ها, بعدازظهر شنبه و پیش از سرنگون شدن این بالون, جنگنده های آمریکایی در سواحل میرتل بیچ در کارولینای جنوبی، دیده شده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار