کد خبر: ۲۲۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خبر داد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام پایان فروردین به عنوان آخرین مهلت پرداخت عوارض طرح ترافیک، از افزایش نقدینگی شهرداری تهران در صورت دریافت بدهی‌های طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش بازار، سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص لایحه شهرداری تهران مبنی بر اعمال ضریب کاهشی برای بدهکاران عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوای شهر تهران در صورت تسویه تا پایان اسفند جاری گفت: یک فوریت این لایحه در شورا به تصویب رسید که بر اساس آن، شهروندانی که تا کنون عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک خود را پرداخت نکرده و زمان طولانی از آن‌ها گذشته است می‌توانند با تخفیف ۳۰ درصدی به شهرداری تهران پرداخت کرده و تسویه حساب کنند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با استناد به گزارش ارائه شده از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از سال ۹۷ تا پایان بهمن‌ سال ۱۴۰۱ گفت: بدهی شهروندان در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ درصد، سال ۱۳۹۸ حدود ۳۲ درصد، سال ۱۳۹۹ حدود ۴۱ درصد، سال ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد و در سال جاری، حدود ۶۰ درصد از بدهی‌های خود مبنی بر ورود به محدوده طرح ترافیک را پرداخت نکرده و همچنان به شهرداری تهران بدهکار هستند.

وی با اعلام اینکه پرداختی شهروندانی که به صورت غیر مجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، ۳۰ تا ۴۰ درصد بیشتر از مبلغی است که بابت ورود غیر مجاز به این محدوده می‌پردازند، افزود: شهروندان بابت جرایم ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک، حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در ۵ سال گذشته به شهرداری تهران بدهکارند که با احتساب ۳۰ درصد تخفیف، حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی شهرداری تهران اضافه می‌شود که می‌تواند در اداره امور شهر به مدیریت شهری کمک کند.

تشکری هاشمی از اعضای شورا و شهرداری تهران خواست تا به علت تأخیر در ارائه لایحه به شورا زمان این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۲ تمدید شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به تعرفه‌های مشخص شده برای افرادی که ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک را داشته اند، افزود: از سال ۱۴۰۱ شورا تصمیم گرفت برای شهروندانی که به محدوده طرح ترافیک ورود می‌کنند عوارضی حداکثری در نظر نگرفته و پلیس راهور موظف به اعمال قانون و جریمه این افراد می‌شود، اما به دلیل ناهماهنگی‌های موجود و مشکلات پیش آمده تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.

وی افزود: قرار بر این شد تا در سال ۱۴۰۲ برای هر ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا پلیس راهور اعمال قانون و جریمه را اجرا و شهرداری عوارضی را از مردم دریافت نکند و این تصمیم گرفته شده است تا تمام پرونده‌های بدهی شهروندان در این خصوص برای همیشه بسته شود.

تشکری هاشمی در پایان با تاکید بر جریمه دو درصدی ماهیانه شهروندان در صورت پرداخت نکردن عوارض خود گفت: حتی این مبلغ نیز بعد از گذشت چندسال به شهروندان از سوی شهرداری دریافت نشده که این موضوع می‌تواند به شهرداری تهران ضررهای زیادی را وارد کند لذا پیشنهاد می‌کنم با تصویب تخفیف ۳۰الی۴۰ درصدی موافقت کرده تا بتوانیم همان مبلغ هزار و هفتصد و پنجاه میلیاردی را محقق کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار