کد خبر: ۲۲۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶
وزیر راه و شهرسازی در کرج خبر داد:
مراسم بهره‌برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور، با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان روز شنبه 13 اسفند ماه، باحضور وزیر راه و شهرسازی،معاون راهداری کشور،استاندار البرز،مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و جمعی از مدیران استان برگزارو پروژه های 10 استان نیز به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شروع نهضت بزرگ رفع نقاط حادثه خیز جاده های کشور

مراسم بهره‌برداری از ۳۵۰ پروژه اصلاح، ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف راه‌های کشور، با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان روز شنبه 13 اسفند ماه، باحضور وزیر راه و شهرسازی،معاون راهداری کشور،استاندار البرز،مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز و جمعی از مدیران استان برگزارو پروژه های 10 استان نیز به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشوردر این مراسم با اشاره به اقدامات عمرانی انجام گرفته در سال جاری ، گفت: اکنون طرح آسفالت در سطح ۵۰۰ کیلومتر از راه های اصلی آماده بهره برداری است .
رضا اکبری با بیان اینکه آسفالت ۱۲۵ کیلومتر از محور تهران - قم و بخشی از آزاد راه تهران - زنجان از جمله پروژه های آماده بهره برداری است.،افزود: اکنون نیز ۴۵۰ کیلومتر آسفالت دیگر کشور در دست اقدام است ضمن آنکه بیش از ۸۷۰ نقطه حادثه خیز در کشور سال آینده ایمن سازی خواهد شد
وی با اشاره به اینکه اکنون نیز سیستم روشنایی در ۲۰۰ کیلومتر از راه های کشور آماده بهره برداری است،ادامه داد: از مجموع ۳۵۰ پروژه گشایشی امروز ۲۰۰ پروژه از محل اعتبارات ملی و ۱۵۰ پروژه از محل اعتبارات استانی انجام شده است .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نیز با اشاره به اینکه پروژه روان سازی ترافیک در محدوده پل های فردیس و کلاک کرج در مجموع در سه قطعه به اجرا درآمده است ،گفت: این پروژه شامل ۲ کنارگذر ، یک زیرگذر و یک مسیر جدید در ادامه جاده مخصوص کرج است که امروز کنار گذر جنوبی آن افتتاح شد.
علی زندی با بیان اینکه برای این پروژه حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۳۵ میلیارد تومان آن هزینه شده است،افزود: قطعات بعدی این پروژه درماه های آینده افتتاح می شود که با گشایش تمام بخش های این پروژه گره ترافیکی آزاد راه تهران – کرج – قزوین که سبب ترافیک طولانی و سنگین صبحگاهی و شامگاهی در ورودی شرقی کرج شده است به میزان بیش از ۸۰ درصد برطرف می شود.
وی خاطرنشان کرد : اکنون ۷۷۳ میلیارد تومان قرار داد اجرای پروژه های راهداری در استان البرز منعقد شده که در طول یک سال گذشته نیز اقداماتی برای ایمن سازی محور ماهدشت - اشتهارد به طول ۴۳ کیلومتر ، جاده حادثه خیز قزلحصار، جاده حادثه خیز سهیلیه، جاده حادثه خیز و گردشگری کرج - چالوس و سایر محورهای ارتباطی استان انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با بیان اینکه استان البرز در مسیر ۱۴ استان کشور است و طرح تکمیل بزرگراه شمالی کرج که به روان سازی ترافیک البرز می‌انجامد، در دستور کار قرار دارد،گفت: باید هدفگذاری ما بر این مبنا باشد که حتی یک نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست ندهد و ما به عنوان متولیان امور باید بحث ایمن سازی جاده‌ها را اولویت قرار دهیم.
مهرداد بذرپاش با اشاره به اینکه باید دوربین های کنترل سرعت امثال آن توسط راهداری جانمایی شود و به سمت روش‌های نوین حرکت کنیم، افزود: بر این اساس اگر راننده‌ای هم خواست سرعت غیر مجاز داشته باشد، نتواند دست به تخلف بزند و در این راستا کارهای مشترک پلیس و وزارت راه باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه نهضت بزرگ رفع نقاط حادثه خیز تا رسیدن به نقطه نهایی باید پیگیری شود و این موضوع در کشور در دستور کار تمام استان قرار گرفته است، ادامه داد: بخش زیادی از ۸۷۸ نقطه حادثه‌خیز جاده ای کشور تا پایان دولت سیزدهم برطرف می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در طول برنامه پنج ساله باید بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی کشور را کاهش بدهیم وتا شب عید ۱۴۰۲ نیز ایمن‌سازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها باید اجرا شود و در ایام نوروز حوادث را به حداقل برسانیم،خاطرنشان کرد:حجم ترافیک سنگین مشکلات زیادی برای مردم استان البرز به وجود آورده است و وزارت راه و شهرسازی آماده همکاری در روان‌سازی ترافیک و کاهش بار مشکلات ترافیکی این استان است که این اقدام در صرفه‌جویی در مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت وقت مردم موثر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: