کد خبر: ۲۲۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا وضعیت جوی استان‌های کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان از ورود سامانه جدید بارشی از فردا واحتمال خیزش گردوخاک در ۱۱ استان و کاهش دما در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور خبر داد و گفت: شنبه (۲۷ اسفند) در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، همدان و قزوین سبب بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر باعث بارش برف می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: این وضعیت جوی دوشنبه (۲۹ اسفند) در شمال غرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رخ خواهد داد.

به گفته ضیائیان، در روز دوشنبه در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: سه‌شنبه (۱ فروردین) به جز استان سیستان و بلوچستان و چهارشنبه (۲ فروردین) و جنوب استان‌های فارس و بوشهر در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد که خلیج فارس و تنگه هرمز در روز شنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از دوشنبه تا چهارشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش دما رخ خواهد داد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ اسفندماه) صاف در بعدازظهر نیمه ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و در روز دوشنبه (۲۹ اسفندماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۷ و ۲۸ اسفندماه) شهرکرد با دمای صفر و ۱ درجه سانتی‌گراد سردترین و بندرعباس با دمای ۲۹ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار