کد خبر: ۲۲۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳

اینطور که به نظر می‌رسد، کاربران می‌توانند میزان حساسیت دکمه‌های ثابت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را تا جایی افزایش دهند که حتی با دستکش هم بتوانند به راحتی با آن کار کنند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، اپل قرار است دکمه‌های کلیکی تعبیه شده روی آیفون را در سری ۱۵ پرو حذف و به جای آن از دکمه‌های ثابت استفاده کند. دکمه‌هایی که به جای کلیک خوردن، حس و حال لمسی بودن را به کاربر القا می‌کنند. این خبر نخستین بار حدودا ۵ ماه پیش منتشر شد و به نظر می‌رسد کاملا هم موثق باشد. حالا اما خبر جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه امکان شخصی‌سازی میزان حساسیت این کلیدها هم وجود دارد به گونه‌ای که کاربر می‌تواند حتی در صورت پوشیدن دستکش و یا گذاشتن قاب روی گوشی هم به راحتی با آن کار کند.

اطلاعات راجع به این قابلیت به لطف جزئیات لو رفته از سیستم‌عامل iOS 17 منتشر شده که طی آن، به نظر می‌رسد یک گزینه به تنظیمات آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس اضافه خواهد شد که به کاربر اجازه می‌دهد میزان حساسیت این کلیدها را افزایش دهد. اپل در این دکمه‌های جدید از فناوری فورس تاچ استفاده کرده به این معنا که کلیدها به کنش‌های لمسی کاربران با هر میزان فشاری یک واکنش منحصر بفرد نشان می‌دهد. از این جهت این نگرانی برای کاربران به وجود آمد که شاید کیس‌های محافظ گوشی اجازه ندهند ارتباط بین انگشت دست و این دکمه‌ها آنطور که باید برقرار شود. اما از آن جایی که سازندگان کاور آیفون بعد از نهایی شدن فرایند طراحی این گوشی‌ها در جریان ابعاد آن‌ها قرار می‌گیرند تا بتوانند کیس‌ها را طراحی کنند، به نظر می‌رسد با خرید کیس‌های اوریجینال و اصلی، برای کلیدها هیچ مزاحمتی به وجود نیاید.

توجه داشته باشید دکمه‌های ثابت فقط در آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس وجود خواهد داشت و مدل‌های استاندارد و پلاس از همان کلیدهای فیزیکی مشابه نمونه‌ی به کار رفته در سری آیفون ۱۴ بهره خواهند برد. علاوه بر این کلیدها، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به جای دکمه‌ی سایلنت کردن گوشی از یک کلید اکشن مشابه آنچه که در اپل واچ اولترا وجود دارد بهره خواهند برد که به آن‌ها اجازه می‌دهد کارهای مختلفی را از جمله سایلنت کردن گوشی، روشن / خاموش کردن چراغ قوه و… انجام دهند.

سری آیفون ۱۵ سپتامبر امسال رسما رونمایی و راهی بازار خواهد شد. در نتیجه انتظار می‌رود طی ماه‌های آتی خبرهای بیشتر و موثق‌تری هم پیرامون آن‌ها منتشر شود.

منبع: MacRumors

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار