کد خبر: ۲۲۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
ایسنا : مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز اعلام کرد که در پی سقوط یک کودک هشت ساله در چاه سپتیک فاضلاب در پارک شهدای کوی مدرس، کودک جان خود را از دست داد.

محمد رضا قنواتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته (۱۰ فروردین‌ماه) یک کودک هشت ساله به علت سقوط در سپتیک فاضلاب که برای اجرای پروژه حوضچه ایستگاه پمپاژ در پارک شهدا واقع در کوی مدرس ایجاد شده بود، جان خود را از دست داد.

حکم تماشای این فیلم اعدام است!

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب، تپه‌های خاکی ایجاد کرده و آب‌های حاصل از سپتیک در خارج از کانال را دو سه حوضچه بزرگ خاکی پمپاژ می‌کنند؛ این کودک روی این تپه‌های خاکی رفته بود و احتمالا سر خورده و در سپتیک سقوط کرده و فوت شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز مجوز اجرای این پروژه را با رعایت نکاتی ایمنی صادر کرده بود اما متاسفانه شرکت آبفا پارک را تخریب و فضای سبز آن را خشک کرده و دو سه ورودی بهشت آباد پر از آب و آسفالت تخریب شده است.

قنواتی با اشاره به برخی تعهدات شرکت آبفا بیان کرد: بنا بر صورت ‌جلسه‌هایی که با شرکت آبفا داریم، اطراف کارگاه را باید بپوشانند و محصور کنند، پس از کار پارک را بهسازی کنند و حمل خاک‌های مازاد به خارج از محل را با هماهنگی خدمات شهری و نصب علائم ایمنی و ترافیکی در محدوده محوطه کارگاه انجام دهند اما نکات ایمنی را رعایت نکردند و به تعهدات خود عمل نکردند. اگر این نکات را رعایت می‌کردند این اتفاق رخ نمی داد. شرکت آبفا در نقاط دیگری از جمله بلوار معلم نیز در حال انجام کار بوده است اما کار را رها کردند و رفتند و تا چنین اتفاقی نیفتد پای کار نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه اگر فضای کارگاه محصور و پوشانده شده بود، کودک در سپتیک فاضلاب سقوط نمی‌کرد، افزود: در پی این مسائل، دو مرتبه علیه شرکت آبفا شکایت کردیم و چندین اخطار به آبفا داده شده است اما پیمانکار این پروره که قرارگاه خاتم الانبیاء است هیچ توجهی به این اخطارها نکرد؛ در نتیجه مجبور شدیم با معاون دادستان اهواز نامه‌نگاری کنیم و سال گذشته کارگاه پلمب شد که مجددا قرارگاه خاتم الانبیاء اقدام به فک پلمب کردند.

قنواتی افزود: بعد از نامه‌نگاری مجدد، معاون دادستان اهواز باز هم کارگاه را پلمب کرد اما بعد از آن شب‌ها می‌آمدند و کار را انجام می‌دادند و بعد معاون دادستان اجازه ادامه کار را داد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اهواز گفت: این پروژه از سال ۱۴۰۰ استارت خورد و مقرر بود در مدت شش ماه اجرا شود اما کار به صورت لاک‌پشتی انجام شده است.

برچسب ها: مرگ کودک اهوازی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار