کد خبر: ۲۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها را پیگیریم و متاسفانه هنوز آن رقم 1000 میلیارد تومانی که در جلسه با معاون اول رییس جمهور، مقرر شده بود طی یک هفته از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها پرداخت شود، هنوز کامل نشده است. امیدواریم پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان‌ها هر چه سریع‌تر به روال عادی برسد و به روز شود.
معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به ارائه پیشنهادات بودجه‌ای این وزارتخانه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای سال 95، از برگزاری جلسات کارشناسی تعیین تکلیف تعرفه‌های پزشکی سال آینده خبر داد.
 
دکتر محمدآقاجانی درباره پیشنهاد وزارت بهداشت برای تعیین تکلیف تعرفه‌های سال 95 گفت: پیشنهاد تعرفه‌ها هنوز شکل نگرفته و در دبیرخانه شورای عالی بیمه در دست تدوین است.
 
وی تاکید کرد که جلسات متعدد درباره کارشناسی تعرفه‌های سال 95 برگزار شده و این روند ادامه دارد، اما هنوز تعرفه خاصی در این زمینه تعیین نشده است. تعیین تکلیف تعرفه‌ها در جلسات کارشناسی در دست بررسی است.
 
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به محدودیت‌های اعتباری و همچنین تاخیر چند ماهه بیمه‌ها در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مشکلات ناشی از آن گفت: پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها را پیگیریم و متاسفانه هنوز آن رقم 1000 میلیارد تومانی که در جلسه با معاون اول رییس جمهور، مقرر شده بود طی یک هفته از سوی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها پرداخت شود، هنوز کامل نشده است. امیدواریم پرداخت بیمه‌ها به بیمارستان‌ها هر چه سریع‌تر به روال عادی برسد و به روز شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه محدودیت بودجه سال 95 جدی است، در عین حال از ارائه پیشنهادات بودجه‌ای این وزارتخانه برای سال آینده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت پیشنهادات خود را برای بودجه 95 از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارایه داده است ولی محدودیت بودجه سال 95 جدی است. این محدودیت‌ها به عنوان بخشی از دولت متوجه ما هم خواهد بود، اما در هر صورت ما تلاش خود را خواهیم کرد.
 
معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت و رضایتمندی بالای مردم از این طرح، ادامه داد: تمام تلاش خود را برای حفظ دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت انجام خواهیم داد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: