کد خبر: ۲۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی:
مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه حدود ۱۷هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که ضمن افزایش اعتبارات ایمن‌سازی جاده‌ها باید فرهنگ‌سازی هم جدی گرفته شود.
سعید معیدفر در مراسم گرامی داشت روز راهدار و تجلیل از فعالان راهداری که ظهر سه شنبه در سالن قائم شهرداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: راه به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب، مهمترین عامل توسعه و پیشرفت و کانون هویت سازی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: باید بتوانیم با تخصیص اعتبارات مناسب در نگهداری از راهها به عامل تمدن سازی وهویت سازی کمک کنیم و با درک واقعی از نیازها با رویکرد اجتماعی در فعالیتهای راه و شهرسازی مسئولیت های بیشتری را بپذیریم.

۱۶ هزار و ۸۰۰  هزار کشته در جاده ها جای تامل دارد

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی تصریح کرد: علیرغم همه کارهای انجام شده از سوی راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی، هنوز هم بالاترین آمار تلفات جاده ای به ایران اختصاص دارد که این آمار نگران کننده نشان می دهد همچنان در این بخش نیازمند کارهای بیشتری هستیم.



معید فر یادآورشد: سال گذشته ۱۶ هزارو ۸۰۰ نفر در سوانح جاده ای کشور جان خود را از دست دادند که این نا امنی نشان می دهد باید با رویکرد اجتماعی به کارها در زمینه ایمن سازی جاده ها برنامه های بیشتری را عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: با نگاه فقط کالبدی به شهرها، ساختمانها و راهها نمی توان به نتیجه رسید و اهداف خود را پیاده کرد لذا در کنار احداث جاده باید به نگهداری مناسب، ایمن سازی، آموزش و فرهنگ سازی هم توجه جدی داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اجتماعی گفت: راهداران به عنوان فعالان پرتلاش بدون تعطیلی در جاده ها حضور دارند و با کار ارزشمند خود ضمن ایمن بخشی به جاده ها در ایجاد امید و اعتماد به نفس برای رانندگان و مسافران نقش آفرین هستند.

در این مراسم که منوچهر حبیبیی معاون عمرانی استانداری، رضا گروسی مدیریت بحران استانداری، مانی فر مدیرکل راه و شهر سازی، سرهنگ زینلی فرمانده پلیس راه، حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، ذوالقدر مدیرعامل آتش نشانی قزوین و جمعی از راهداران حضور داشتند از راهداران نمونه استان تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: