کد خبر: ۲۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
با روند نزولی بورس تهران در هفته جاری، میانگین زیان سهامداران بورس تهران از ابتدای سال تاکنون افزایش پیدا کرد و به محدوده 1.8 درصد رسید.
بورس تهران که آخرین ماه پاییز را با روند نزولی و رکودی به پایان رساند، در نخستین روزهای زمستان نیز بدون توجه به اخبار مثبت سیاسی روند کاهشی خود را طی کرد و موجب افزایش زیان سهامداران شد.

به این ترتیب و در حالی بورس تهران در روزهای اخیر با اخبار مثبت سیاسی در خصوص بسته شدن پرونده PMD مواجه شده و به زمان لغو تحریم ها نزدیک تر می‌شود که ادامه ابهامات اقتصادی همچون نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی و از همه مهم تر نرخ سود بانکی در کنار کاهش بی سابقه قیمت نفت در روزهای اخیر به شدت در بورس تهران تاثیر گذاشته و با احتمال گزارش 9 ماهه ضعیف شرکتها فضای تالار شیشه‌ای را سنگین تر کرده است.

ادامه این وضعیت موجب شد تا با ادامه روند نزولی قیمت‌ها، شاخص بورس تهران 727 واحد افت کرده و با شکستن خط مقاومت 61 هزار واحدی از کانال 62 هزار و 147 واحد به 61 هزار و 420 واحد برسد که این اتفاق موجب افزایش میانگین زیان سهامداران و ثبت زیان 1.8 درصدی سهامداران از ابتدای سال تاکنون شد.

همچنین در هفته جاری ارزش و حجم معاملات با رشد 49 و 44 درصدی نسبت به هفته قبل روبه رو شد و در مجموع 2 هزار و 116 میلیون سهم به ارزش 3 هزار و 803 میلیارد ریال رسید.این هفته همچنین دفعات معاملات تا سطح 152 هزار و 168 دفعه رشد کرد و تعداد خریداران در محدوده 49 هزار نفر متوقف شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: