کد خبر: ۲۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
امیری خبر داد:
قائم مقام وزیر کشور گفت: بر اساس آماری که لحظه ای پیش از سامانه دریافت شد، تا چند دقیقه پیش(13 و 30دقیقه) تعداد کل ثبت نام کننده ها برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور 10هزار و 286 نفر است.
حسینعلی امیری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران افزود: از این رقم 618 نفر دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: کماکان کار نام نویسی از داوطلبان مجلس شورای اسلامی را در 207حوزه اصلی و در ستاد انتخابات وزارت کشور در حال انجام داریم و همکاران در سراسر کشور به این امر مهم و اساسی مشغول هستند.
امیری گفت: از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات و همکارانم در سراسر کشور و همکاران در شورای نگهبان و هیات های نظارت و از خبرنگاران، فیلمبرداران و اصحاب رسانه که از 26 آذر تا به امروز شبانه روزی و با احساس مسئولیت با جدیت بسیار و با انگیزه و اعتقاد امور مربوط به انتخابات را اطلاع رسانی کردند و صحنه های بسیار زیبا و جالبی را به تصویر کشیدند و پیام های زیبایی را به جهان منعکس کردند، تقدیر می کنم.
وی اضافه کرد: کار خبر کار بسیار پر زحمتی است و باید به همه شما خداقوت گفت.
امیری همچنین هفته وحدت را به مسلمانان جهان و همچنین ولادت حضرت عیسی و پیامبر اعظم را به تمام موحدان جهان تبریک گفت و افزود: تقارن امروز را با این ایام مبارک به فال نیک می گیریم.
قائم مقام وزیر کشور ادامه داد: براساس تکلیف و حقی که قانون اساسی برای اقلیت های دینی قائل شده، این اقلیت های دینی می توانند در مجلس دارای کرسی و نماینده باشند که تا کنون 21 نفر از اقلیت های دینی نیز برای نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام نویسی کرده اند.
امیری به تعداد داوطلبان طی دوره های مختلف انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی سه هزار و 694 نفر و در انتخابات هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی هشت هزار و 172 نفر برای نمایندگی مجلس نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: در انتخابات هشتمین و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به ترتیب شاهد نام نویسی هفت هزار و 600 نفر و پنج هزار و 283 نفر بودیم اما در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 10 هزار و 286 نفر نام نویسی کردند و همچنان نام نویسی از داوطلبان ادامه دارد و این آمار در حال افزایش است.
سخنگوی وزارت کشور گفت: امروز آخرین روز نام نویسی از داوطلبان است و توصیه ما به کسانی که قصد نام نویسی دارند، این است که تنها به ستاد انتخابات کشور مراجعه نکنند چرا که شاهد تراکم جمعیت در این مکان هستیم لذا داوطلبان به فرمانداری های 207 حوزه اصلی مراجعه کنند.
امیری همچنین از داوطلبان خواست به اخلاق انتخاباتی پایبند باشند و افزود: با توجه به شرایطی که در منطقه داریم حفظ ثبات و ارامش کشور یکی از ضرورت هاست که باید همگان به آن توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: نام نویسی از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی تا ساعت 16 و 30 دقیقه ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز به تشخیص استانداران و با تایید وزیر کشور زمان آن تمدید می شود.
وی ادامه داد: نام نویسی داوطلبان در ستاد انتخابات کشور نیز تا پایان امروز ادامه دارد و پس از ساعت 24 سیستم ثبت نام به طور خودکار قطع خواهد شد.
قائم مقام وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نرم افزار صندوق اخذ رای الکترونیکی چه زمانی به شورای نگهبان ارسال می شود، گفت: شورای نگهبان بر امنیت نرم افزار صندوق اخذ رای الکترونیکی تاکید داشتند که به همین دلیل ما نرم افزار را به آزمایشگاه مهم و معتبر ارایه کرده ایم تا راست آزمایی شود که در حال حاضر تست و آزمایش می شود و پس از بررسی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.
امیری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که علت افزایش تعداد داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را چه می دانید؟ افزود: مردم شریف و عزیز و فرهیخته همواره به درخواست های مسوولان توجه دارند و این افزایش حضور به دلیل مطالبه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری بود که فرمودند هر کسی که در خود توانی می بیند در انتخابات ورود پیدا کند و این رشد قابل توجه در پاسخ به اجابت درخواستی است که مسوولان نظام از مردم و فرهیختگان داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: