کد خبر: ۲۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
بازار سهام امروز همسو با تداوم حمایت بازارگردان‌ها شاهد تکاپوی معامله‌گران اغلب نوسان‌گیر در میان شرکت‌های کوچک و با سهام‌شناوری پایین در بازار دوم بورس روبرو بود.
 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 5 دی‌ماه 1394 با افزایش 16 واحدی به رقم 61 هزار و 436 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 17 واحد رشد به رقم 9 هزار و 485 واحد دست یافت.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 32 واحد کاهش عدد 66 هزار و 983 واحد را تجربه کرد.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 42 واحدی عدد 42 هزار و 124 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با 349 واحد رشد عدد 139 هزار و 419 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس بدون تغییر محسوسی روی رقم 677 واحدی ایستاد.

براساس این گزارش، نماد معاملاتی 3 شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 51 واحد، ملی صنایع مس ایران با 16 واحد و فولاد خوزستان با 11 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه نماگر کل بورس به دوش کشیدند.

در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 18 واحد، پالایش نفت اصفهان با 17 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به جای گذاشتند.

به گزارش فارس‌، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 110 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 533 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 545 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های غذایی و قند چارمحال، پالایش نفت لاوان، فنرسازی زر، تولید محور خودرو، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر یکم در نماد (صبوتا) بازگشایی شد.

در معاملات امروز بورس تهران، امروز 40 میلیون سهم بانک خاورمیانه از سوی سهامدار عمده به ارزش بیش از 11 میلیارد و 600 میلیون تومان سهامدار حقیقی در محدوده صفر تابلو با معامله دو طرفه همراه شد.

در نماد معاملاتی پست بانک ایران اما امروز در حالی به‌رقم وجود تقاضا، افزایش عرضه سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی را شاهد بود که با حمایت اندک حقوقی، 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان در دامنه نوسان مثبت قیمتی معامله شد.

امروز در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار حقوقی به کد شرکت‌های تابعه کد به کد شد.

همچنین پتروشیمی مبین نیز بیش از 3 میلیون سهم از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی جابه‌جا شد.

در نماد معاملاتی بانک صادرات، اما امروز بازارگردان سهم همچنان در حول و حوش صفر تابلو میان کدهای حقیقی و حقوقی به بازارسازی این سهم مشغول است.

از سویی دیگر نماد معاملاتی «پترول» امروز پتروشیمی مبین در حالی همچنان متقاضی پررنگ این سهم بود که با جابجایی بیش از 25 میلیون سهم در این نماد معاملاتی ارزش معاملات امروز آن به بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تومان بالغ شد.

در نماد معاملاتی بانک تجارت هم سهامدار عمده در بازار خرده‌فروشی همچنان بازارگردانی سهام را میان کدهای تابعه خود دنبال می‌کند.

امروز همچنین نماد معاملاتی «ذوب» پس از برجای گذاشتن 3 روز معاملاتی مثبت، امروز با افزایش عرضه‌ها از سوی حقیقی‌ها و نبود حمایت پررنگ از سوی سهامدار عمده با متعادل شدن روند معاملات و درجا زدن قیمت سهم در محدوده صفر تابلو مواجه شد.

در نماد معاملاتی کالسیمین نیز امروز 40 میلیون سهم از کد حقوقی به کد حقیقی واگذار شد که نوسان مثبت قیمت این سهم روی تابلوی معاملات بورس را در پس داشت.

در نماد معاملاتی ملی صنایع مس ایران هم امروز با توجه به شناسایی سیگنال‌های خرید در اردوهای تکنیکالی و از سویی حمایت نامحسوس سهامدار عمده بازار سهام شاهد نوسان قیمت سهم در دامنه مثبت قیمتی بود.

امروز همچنین نماد معاملاتی (آکنتور) با وجود عرضه‌های تدریجی بانک قوامین اما همچنان قیمت این سهم با صف خرید ناپایدار شکل گرفته با حجم اندکی از معاملات در سقف دامنه نوسان مثبت قیمتی قرار گرفتند.

جالب اینکه ناظر بازار سهام تاکنون هیچ درخواستی از این شرکت برای ارائه شفاف‌سازی در مورد رشد هیجانی قیمت این سهم از ناشر نداشته است.

به گزارش فارس، امروز در بازار سهام نماد معاملاتی حفاری شمال دست‌خوش خبری مبنی بر برنده شدن این شرکت در مناقصه حفاری 5 حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان بود.

در عین حال این شرکت در نامه‌ای که به سازمان بورس ارسال کرده از انعقاد یک قرارداد جدید با یکی از کشورهای خاورمیانه خبر داده است.

در نماد معاملاتی بانک حکمت نیز برخی خبرها حاکی از افزایش سرمایه 300 درصدی این شرکت دارد.

همچنین در نماد معاملاتی شرکت «قاسم» اطلاعیه مزایده فروش زمین 1126 متری این شرکت در شهر گرگان به بازار اعلام شده است.

امروز همچنین شایعه فروش بلوک مدیریتی از سوی سهامدار عمده «قشکر» و «قنیشا» تکذیب شد.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاری کم نوسان بود که به لطف حرکت تکنیکالی برخی معامله‌گران در بازار سهام به ویژه در بازار دوم، مثبت شدن نماگرهای خود را نظاره‌گر بود.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/BGC3D0

نام:
ایمیل:
* نظر: