کد خبر: ۲۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
معاون وزیر راه و شهرسازی از نصب هزار و ۸۰۰ دوربین ثبت سرعت در سطح محورهای مواصلاتی کشور خبر داد.
 داود کشاورزیان ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع خدماتی - رفاهی آریا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد تردد اربعین و مشکلات محور ایلام - مهران اظهار داشت: با توجه به حضورم در ستاد مرکزی اربعین حدود یک میلیون ۶۰۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال از مرزهای سه گانه زمینی وارد کشور عراق شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زائران از مرز مهران عبور کردند، عنوان کرد: محور ایلام به مهران دو خطه است که کفایت ترافیک فعلی را نمی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از محور ایلام - مهران با کمک استان ایلام و اعتبارات سازمان راهداری تعریض شده است، ادامه داد: نیاز است برای سال های آینده باند دوم محور ایلام به مهران به طول حدود ۸۰ کیلومتر احداث شده و چهارخطه  شود تا ترافیک ایام اربعین به خصوص ترافیک سنگین مسیر برگشت را آسان کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین ثبت سرعت به وسیله سازمان راهداری و پلیس راه نصب شده است، تصریح کرد: نگهداری این دوربین ها با سازمان راهداری بوده که از اوایل سالجاری فعال هستند و رفتارهای پرخطر رانندگان و سرعت های غیرمجاز را کنترل می کنند.

وی به انعقاد قراردادی برای تجهیز راه های شریانی کشور که حدود ۳۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر هستند به دوربین ثبت سرعت اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال حاضر محور تهران - قم - اصفهان(تهران - ساوه) در حال نصب دوربین ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدوارم ظرف ۲.۵ تا سه سال آینده بتوانیم حدود هزار و ۸۸۰ دوربین را که طی این قرارداد پیش بینی شده را نصب کرده و با بهره برداری از این دوربین ها سرعت های غیرمجاز رفتارهای پرخطر رانندگان را کنترل کنیم.

کشاورزیان محور غرب کشور که بخشی از آن در کوهدشت لرستان است را یکی از محورهای ترانزیتی مهم کشور در غرب کشور دانست و یادآور شد: این محور از شمال به جنوب کشیده شده از آذربایجان غربی شروع شده و آذربایجان شرقی، کردستان کرمانشاه ایلام لرستان و بخشی از آن وارد خوزستان می شود.

وی عنوان کرد: برنامه احداث باند دوم محور ترانزیتی غرب آن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که امیدواریم به زودی شاهد اتمام پروژه و چهار بانده شدن این مسیر باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: