کد خبر: ۲۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
اگر چه تنور انتخابات در شهر کاشمر از مدت‌ها قبل با رفت‌وآمدهای کاندیداهای احتمالی به روستاها و برگزاری محافل خانگی روشن شده بود، اما این روزها آتش این تنور شعله‌ورتر شده و بیشتر شاهد تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها هستیم.
 در این بین افرادی هم هستند که با چراغ خاموش وارد عرصه شده‌اند تا مبادا زمان تایید صلاحیت‌ها از طرف رقیبان خود مشکلی پیدا کنند.
 
مجالس ترحیم و شادی این روزها بازهم با حضور کاندیداهای احتمالی و طرفداران آن‌ها حسابی شلوغ شده و این مجالس فرصتی شده تا هر کس خود را در قلب مردم جای دهد.
 
‌ارسال پیامک به مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز از دیگر روش‌های تبلیغات کاندیداهای احتمالی در شهر کاشمر است و هر کس با نام خود اقدام به ارسال پیامک تبریک و تسلیت به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی به شهروندان این شهرستان می‌کند.
 
‌مهدی فروزان، رییس ستاد انتخابات کاشمر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به روند ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحله دیگری از انتخابات با سلامت و صحت کامل اجرایی شد، گفت: براساس قانون، ثبت نام کاندیداها از 28 آذرماه شروع و تا جمعه چهارم دیماه ادامه داشت.
 
‌وی با اعلام اینکه مراحل ثبت نام داوطلبان با حضور مستمر کارشناسان مربوطه اجرایی شد، اظهار کرد: در مدت هفت روز در مجموع 23 نفر از حوزه انتخابیه کاشمر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند.
 
‌فروزان با اشاره به اینکه در این دوره 17 نفر فوق لیسانس، پنج نفر دکتر و یک نفر دارای مدرک لیسانس که جزء نمایندگان اسبق شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن بودند ثبت نام کردند، از افزایش صد درصدی آمار ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دوره نهم مجلس شورای اسلامی که 12 نفر ثبت نام کرده بودند، خبر داد و افزود: در این دوره از دو قشر روحانیون و بانوان محروم هستیم و هیچ داوطلبی از این دو قشر در حوزه انتخابیه ثبت نام نکرد.
 
‌وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور پررنگ تمام آحاد جامعه به خصوص رأی اولی‌ها در انتخابات، تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی پرشور، ‌پرنشاط، قدرتمند و آزاد است.
 
‌رییس ستاد انتخابات کاشمر در ادامه با تاکید براینکه مردم هم آگاه و هوشیار هستند و هم شرایط خاص زمان را به خوبی درک می کنند، عنوان کرد: قطعا مردم نمایندگانی فهیم، دیندار و معتقد به ولایت فقیه را انتخاب خواهند کرد تا بتوانند مشکلات کشور را به وسیله قانون‌های جامع، کامل و اثر‌گذاری که وضع خواهند کرد، رفع کنند.
 
‌وی همچنین در خصوص تخلفات انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در دادگستری شهرستان فعال شده و در زمان خود به جرائم رسیدگی خواهد شد.
 
فروزان خاطر نشان کرد: به جهت اینکه داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حقوق قانونی خود در اجرای برگزاری انتخابات آگاه باشند و بدانند چه تکالیفی بر دوش‌شان است، جزوه‌ای توسط هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور در قالب 14 صفحه آماده شده که در آن تکالیف و موارد قانونی مشخص شده که در هنگام ثبت نام در اختیار داوطلبین گذاشته می‌شود تا وارد محدوده خط قرمزهای تبلغیاتی و تخلف‌های انتخاباتی نشوند و مواردی که حق قانونی‌شان است را بتوانند پیگیری کنند.
 
‌فرماندار کاشمر در ادامه در خصوص اینکه بعضی از کاندیداها در آستانه انتخابات فعالیت‌های دولت را جزء عملکرد خود اعلام می‌کنند، گفت: هر فعالیت عمرانی که در سطح شهر انجام می‌شود، متولی آن فرماندار است نه شخص دیگری.
 
‌وی با بیان این که خیلی‌ها شاید این کارها را به خود ربط بدهند، ولی عملیات اجرایی را سیستم اجرایی شهرستان پیگیری می‌کند، افزود: نماینده فعلی در زمان تبلیغات و تا هفتم خردادماه سال آینده نماینده شهرستان است.
 
‌فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه نماینده باید تبلیغات خود را در چارچوب شرایط خاص خود انجام دهد، بیان کرد: قطعا تبلیغات نماینده فعلی مورد توجه ما خواهد بود، ولی اینکه بخواهند کار عمرانی خاصی را شروع کنند و یا وزیری به شهرستان بیاید استقبال می‌کنیم.
 
خلأ قانونی در برخورد با تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی
 
‌وی در ادامه با اشاره به اینکه برای برخورد با تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی هنوز این خلأ قانونی را داریم، اما هرگونه توهین و افتراء به شخص خاصی در فضای مجازی از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است، بیان کرد: تاکنون چندین نفر در این رابطه احضار‌ و از آنها تعهد گرفته شده است.
 
‌وی گفت: این افراد نباید فکر کنند فضای مجازی قابل کنترل نیست، بلکه هرشخصی که دروغ و تهمت بزند ‌و توهین و ناسزا بگوید این اقداماتش قابل پیگیری خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: