کد خبر: ۲۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران پیش بینی کرد
رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران با اعلام رشد 4.8 درصدی ثبت قرارداد فروش در دفترهای مشاوران املاک تهران در آذرماه نسبت به ماه پیش از آن، از احتمال خروج بازار مسکن از رکود در نیمه دوم سال 1395 خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتحادیه مشاوران املاک تهران، «حسام عقبایی» گفت: احتمال دارد بازار مسکن در ماه های آینده بویژه 6 ماه دوم سال آتی کم کم از رکود خارج شود اما خروج از رکود به معنای رونق بازار مسکن نیست.
به گفته او، رونق بازار مسکن تابعی از رونق نظام اقتصادی کشور است و تا زمانی که اقتصاد ملی در رکود به سر می برد، طبیعی است رونقی را در بازار مسکن شاهد نخواهیم بود.
رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران تصریح کرد: البته وضع برجام نیز می تواند در افزایش فروش مسکن در کشور بسیار تاثیرگذار شود.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
عقبایی افزود: فروش اقساطی انبوه سازان و تسهیل در پرداخت تسهیلات بانک مسکن، در افزایش مبادلات این بازار بی تاثیر نخواهد بود. 
وی گفت: در آذرماه امسال 12 هزار و 638 قرارداد فروش واحدهای مسکونی در دفترهای مشاوره املاک تهران به ثبت رسید که در همسنجی با آبان ماه، 4.8 درصد (582 واحد مسکونی) افزایش نشان داد. 
به گفته او، در آبان ماه امسال 12 هزار و 56 قرارداد فروش در دفترهای مشاوره املاک تهران ثبت شد. 
وی تاکید کرد بازار مسکن هنوز در رکود به سر می برد که ناشی از یک فرایند اقتصادی سه ساله است.
رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران اضافه کرد گرچه امسال نسبت به پارسال وضع بهتری بر بازار مسکن حاکم نبود اما افزایش فروش 582 واحدی در آذرماه نسبت به آبان ماه، نشانه خوبی برای خروج از رکود است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: شواهد نشان می دهد احتمال افزایش حجم معاملات مسکن در دی ماه امسال دور از انتظار نیست. 
با افزایش چند برابری قیمت مسکن و زمین در کشور از سال 1391، این بازار به دوره رکود وارد شد و وزارت راه و شهرسازی درصدد است با اجرای برنامه هایی مانند افزایش سقف تسهیلات، بازار مسکن را از رکود خارج کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: