کد خبر: ۲۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
وزیر راه و شهرسازی در حکمی مهدی نیکدار را به عنوان رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به عنوان زیر مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب کرد.
 بر اساس اعلام وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی، در حکمی خطاب به نیکدار نوشت: در اجرای تصویب‌نامه شماره 95605/ ت 52145 ه مورخ 22/7/1394 هیأت وزیران مبنی بر انتقال ستاد مدیریت‌ حمل و نقل و سوخت به وزارت راه و شهرسازی، نظر به حسن سوابق و تجارب جنابعالی در صنعت حمل و نقل جاده‌ای و بنا به پیشنهاد معاون محترم وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،به موجب این حکم به سمت " رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت" منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم آمده است: در گام نخست اجرای تصویب‌نامه فوق الذکر در زمان مناسب از مهمترین وظایف آن ستاد خواهد بود که انتظار دارم با استفاده از توان مدیران و کارکنان ستاد، به آن اهتمام جدی داشته‌باشید.

در پایان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرده است: امیدوارم با توکل به خداوند متعال، زیر نظر ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکاری با سایر مدیران و مسئولین موفق و مؤید باشید.

مهدی نیکدار در سال‌های گذشته قائم مقام سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، مصوبه‌ای که عباس آخوندی در حکم خود خطاب به نیکدار از آن یاد کرده مربوط به جلسه‌ای است که در آن معاون اول رئیس‌جمهوری برخی اقدامات در آیین‌نامه اجرایی قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مدنظر قرار گرفته است.

براساس این مصوبه ستاد مدیریت سوخت با کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر شده تا به طور هماهنگ و مسنجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط فعالیت نماید.

در تبصره دوم این مصوبه هیات وزیران وزارت راه‌وشهرسازی موظف شده با همکاری و هماهنگی با معاونت حقوقی رئیس‌جمهور ظرف سه ماه پس از ابلاغ این تصویب‌نامه پیشنهادات خود را برای اصلاح یا حذف احکام موجود ارائه کند.

به نظر می‌رسد آنچه وزیر راه و شهرسازی در حکم رئیس ستاد سوخت کشور مد نظر قرار داده سه محور ذیل باشد:

الف- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته که مربوط به دستگاه‌های خاص است و فراهم کردن انتقال آنها به دستگاه مربوط

ب- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیم‌گیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور تعیین تکلیف آنها به هیات وزیران

ج- احصای وظایف و اختیارات پیش‌بینی شده در مصوبات و مقررات برای نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور که در این مصوبه کنار رفته‌اند

همچنین در تبصره سوم این مصوبه سخن از تشکیل کارگروهی مرکب از معاونین ذی‌ربط وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و نهاد ریاست‌جمهوری شده که این نهادها موظفند ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط مشخص و تسویه کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: