کد خبر: ۲۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حمله به سفارت عربستان کار نفوذی‌ها بود.
 آیت‌الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز (جمعه 18 دی ماه) با اشاره به تلاش دشمنان برای اشاعه تفکر تکفیری در عربستان اظهار داشت: ابن‌تیمیه و عبدالوهاب تفکر تکفیری را وارد عربستان کردند اما اقداماتشان پنهان بود ولی امروز با توجه به اقداماتی که در عربستان صورت می‌گیرد صف کاملا روشن و مشخص شده است.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به جنایات گروههای تکفیری در عراق و سوریه گفت: آمریکا قدرتی است که از این جریان حمایت می‌کند و پول عربستان نیز برای همه این جنایات صرف می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات رخ داده مقابل سفارت‌خانه عربستان در تهران اشاره کرد و گفت: حمله به سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری این کشور در مشهد محکوم است، رهبر معظم انقلاب در جریان حمله به سفارت انگلیس فرمودند که این مسئله، هم جرم است و هم خیانت.

وی ادامه داد: حمله به سفارت عربستان کار نفوذی‌ها بود که با استفاده از آدمهای نادان این کار را انجام دادند لذا باید توجه داشته باشیم که چگونه برای نظام حرکت کرد تا مرتکب خیانت و جرم نشویم.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه عربستانی‌ها می خواستند که این قطع رابطه انجام شود، ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارتقای علمی، اخلاقی، اجتماعی و انسجامی که دارد در دنیا شناخته شده است. دولت با خون دلهایی که خورد و همچنین با انسجام ملت و رهبری مقام معظم رهبری توانست برجام را به سرانجام برساند اما آمریکایی‌ها می خواهند با مصوباتشان در کنگره اجرای برجام را با مشکل مواجه کنند.

وی همچنین درباره همراهی برخی کشورهای عربی با عربستان تصریح کرد: من از برخی کشورهای عربی که به پول عربستان احتیاج ندارند تعجب می‌کنم که با عربستان و اسرائیل همراهی می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی خطاب به غرب و حامیانش تصریح کرد: دنیا و جوامع بین‌المللی با شما همکاری نمی‌کند و به خاطر جنایت‌هایی که مرتکب شدید، شما را نفرین می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گریزی هم به انتخابات پیش‌روی مجلس زد و خاطرنشان کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ولایت فقیه و شخص ولی فقیه بر حق است، اگر در داخل یکسری دل‌خوریهایی داریم باید با کنار گذاشتن برخی دلخوری‌ها بطور منسجم در انتخابات شرکت کنیم و نباید بی‌تفاوت باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: