کد خبر: ۲۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرد
قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، گفت: پیش بینی شده است که در سال 2017 بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود و بررسی وضعیت منطقه نشان می‌دهد که در حال حاضر ایران با ثبات ترین منطقه در خاورمیانه محسوب می شود و بالاترین میزان توسعه منابع انسانی را دارد.
سید جمال فرج الله حسینی در مراسم اختتامیه فرصت‌های سرمایه گذاری در اصفهان،اظهارکرد: امروز کارآفرینان اقتصادی اصفهان نباید فقط معطوف به جاذبه‌های گردشگری اصفهان باشند بلکه باید جاذبه های اقتصادی بسیاری را که در اصفهان وجود دارد به نمایش بگذارند.

وی افزود: در سال گذشته سرمایه گذاری در جهان نزدیک به 16 درصد کاهش داشته است، اما این در حالی است که چین بیشترین میزان سرمایه را جذب کرده و آمریکا نیز در همین اوضاع بزرگترین کشور سرمایه فرست جهان بوده است. همچنین از 20 بنگاه سرمایه فرست جهان 9 بنگاه متعلق به کشورهای در حال توسعه بوده و بخش خدمات بیشترین میزان سرمایه را به خود اختصاص داده است.

قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران، ادامه داد: اگر کشور می خواهد وابستگی به نفت را کاهش دهد باید سرمایه گذاران خارجی را در بخش های مختلف جذب کند.

حسینی با بیان اینکه پیش بینی شده است که در سال 2017 بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود، تصریح کرد: بررسی وضعیت منطقه نشان می دهد که در حال حاضر ایران با ثبات ترین منطقه در خاورمیانه محسوب می شود و بالاترین میزان توسعه منابع انسانی را دارد پس قطعا ایران می تواند یکی از اصلی ترین گزینه های هدف برای سرمایه گذاری باشد.

وی در پاسخ به برخی از صحبت های مطرح شده مبنی بر اینکه این همه هیات خارجی به کشور آمده، اما سودی نداشته است، گفت: همین آمد و رفت هیات های خارجی موجب می شود که کشور بسترهای لازم را برای سرمایه گذاری فراهم کند و موافقت های سرمایه گذاری در کشور پخته تر شود.

قائم مقام سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران ادامه داد: البته انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذاران خارجی نیاز به مجوز قانونی دارد چرا که در این صورت سرمایه گذاران خارجی تحت پوشش قانون قرار می گیرند و بسیاری از امور نقل و انتقالات سریع تر انجام می شود.

حسینی با اشاره به معافیت های مالیاتی گفت: بخشی از معافیت های مالیاتی تا پایان امسال است و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به عنوان یک سیاست تشویقی امسال از سوی مجلس به تصویب رسید.

وی به وضعیت سرمایه گذاری در استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری مصوب در استان اصفهان 3 درصد از سرمایه‌گذاری کشور را شامل می شود و 10 درصد از سرمایه‌گذاری این استان تحت پوشش قانون است.
نام:
ایمیل:
* نظر: