کد خبر: ۲۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
«محمود حجتی» و «کریستیان اشمیت» وزرای کشاورزی ایران و آلمان روز جمعه یک تفاهم نامه همکاری در زمینه تحقیقات و تجارت کشاورزی و نیز آموزش نیروهای متخصص امضا کردند.
«محمود حجتی» که برای شرکت در اجلاس وزرای کشاورزی جهان به برلین سفر کرده است با همتای آلمانی خود «کریستیان اشمیت» دیدار و در رابطه با مسایل مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد.
وزیر جهاد کشاورزی پس از امضای تفاهم نامه همکاری با همتای آلمانی، در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران رسانه های ایرانی در برلین گفت: زمینه امضای این تفاهم نامه از دو سال پیش بین دو کشور فراهم شده بود. در این مدت برنامه ریزیهای خوبی از سوی دو طرف برای فراهم کردن زمینه های همکاری در بخش های دولتی و خصوصی و بین شرکت های ایرانی و آلمانی انجام شد و امروز در آستانه اجرایی شدن برجام ما می توانیم شاهد همکاری های گسترده دو کشور در زمینه های امور مربوط به کشاورزی باشیم.
وی یکی از موضوعات تفاهم نامه همکاری بین دو کشور را در رابطه با کشت و فرآوری گیاهان دارویی و سپس بازاریابی آنها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاهد سرخوردگی در ارتباط با مصرف داروهای شیمیایی و اقبال نسبت به داروهای گیاهی هستیم. کشور ما با توجه به وضعیت خاص و تنوع اقلیمی خود ظرفیت فوق العاده ای را برای کشت و توسعه گیاهان دارویی داشته و در این زمینه از گذشته دارای تجارب فروان هستیم. ما امیدواریم یک سرفصل نوینی از همکاری را در این ارتباط با آلمان آغاز کرده و در زمینه تولید، ارزآوری، اشتغال و بهره برداری آن داشته باشیم.
حجتی بااشاره به اینکه یکی از موضوعات تفاهم نامه همکاری در زمینه آب و آبیاری است، گفت:در رابطه با مسایل مربوط به آبیاری و به ویژه در رابطه با تجهیزات آبیاری با یکی از شرکت های آلمانی به توافقاتی رسیده ایم.ما درحال حاضر طرح هایی را در ارتباط با سیستم های نوین آبیاری در کشورمان در حال اجرا داریم. شرکت های آلمانی در زمینه تجهیزات و خصوصاً نازل ها به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته اند و از روش های جدید آبیاری در مزارغ خود استفاده می کنند. امیدوارم بتوانیم همکاری در این زمینه ها را هم برقرار کرده و این فن آوری ها را در سطح کشور گسترش دهیم.
«محمود حجتی» روز جمعه با «اندره روپرشتر» وزیر کشاورزی و محیط زیست اتریش نیز دیدار و بحث و گفت وگو کرد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده «اندره روپرشتر» وزیر کشاورزی و محیط زیست اتریش در ماه آینده و «کریستیان اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان در نیمه اول سال جاری میلادی به ایران سفر خواهند کرد.
حجتی امروز همچنین از «نمایشگاه هفته سبز» که در برلین در جریان است دیدار و با برخی از غرفه داران ایرانی گفت وگو کرد.
وزیر جهاد کشاورزی کشورمان امروز همچنین در چند نشست کارشناسانه با شرکت های آلمانی شرکت کرد. وی صبح روز شنبه نیز طی یک صبحانه کاری در برلین با نمایندگان شرکت های بزرگ آلمان که در زمینه کشاورزی و مواد غدایی فعال هستند دیدار و گفت وگو کرد.
«محمود حجتی» فردا شنبه بعدازظهر نیز در «اجلاس وزرای کشاورزی جهان» تحت عنوان «تامین مواد غدایی شهری: کشاورزی و مناطق روستایی در عصر شهرنشین» که در محل وزارت خارجه آلمان در برلین و با محور اصلی «نگاهی به افزایش جمعیت شهری و تبعات آن برای تأمین مواد غذایی» برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: