کد خبر: ۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
وزیر توسعه تجارت جمهوری چک گفت: اجرای برجام و رفع تحریم ها قطعا بر روابط اقتصادی و تجاری ایران با دیگر کشورها تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم از این شرایط برای توسعه تجارت بین ایران و جمهوری چک استفاده کنیم.
«جان ملادک» وزیر توسعه تجارت جمهوری چک پس از دیدار با وزیر نیروی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آغار اجرای برجام و رفع تحریم های ایران را به مردم ایران تبریک می گویم و بسیار خوشحالم که در این روز در ایران هستم.

وی افزود: اجرای برجام و رفع تحریم ها قطعا بر روابط اقتصادی و تجاری ایران با دیگر کشورها تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم که بتوانیم از این شرایط برای توسعه تجارت بین ایران و جمهوری چک استفاده کنیم.

ملادک تصریح کرد: تجارت دو جانبه ایران و جمهوری چک در سال های گذشته رقم بالایی بود اما در چند سال اخیر به صورت غیرمستقیم و از طریق آذربایجان و امارات انجام می شد که به سطح نازل 35 میلیون دلار در سال رسیده بود.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم و امیدواریم که بتوانیم تجارت دوجانبه با ایران را در آینده نزدیک به ویژه در بخش های انرژی و به خصوص برق احیا کنیم و هدف از این سفر همین بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: