کد خبر: ۲۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر مطالعه علمی و حمایت از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمده‌فروشی تاکید کرد.
این روزها بازار سفر هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران داغ شده و دولت هم چراغ سبز به سرمایه‌گذاری آن هم از نوع خارجی نشان داده در این بین برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعد از رستوران های آمریکایی برخی از فروشگاههای زنجیره ای آمریکایی نیز به دنبال جذب نمایندگی در ایران هستند البته صحبت از  نامه معاون اجرایی رییس جمهور به نعمت زاده درباره ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی به ایران از سوی برخی رسانه ها نیز نشان از مسیر هموار برای حضور سرمایه گذار از نوع آمریکایی در این امر است.
 
نامه ای که شریعتمداری را به چنین واکنشی وا داشته است که  نمی‌دانم چنین برداشتی از کجا درآمده است، اما آنچه من گفته و نوشته‌ام توصیه به مطالعه علمی و حمایت از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عمده و خرده فروشی و یا فروشگاه هایی که که در لوازم مورد مصرف در خانه و زندگی فعال و هم در اروپا و آمریکا رایج است، صورت گیرد و طرح این موضوع توسط بنده اصلاً و به هیچ وجه مجوز دادن به فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی یا اروپایی و نظیر آن نیست که آن فکر اولاً در جمهوری اسلامی ایران غیرممکن و ثانیاً نقض غرض است.
 
وی در این خصوص گفته است که این موارد از اقداماتی است که ما باید برای عرضه بهتر تولیدات داخلی به مردم با سرمایه‌گذاری‌های داخلی برای حمایت از تولیدات خرد و مصرف کننده نهایی انجام دهیم.
 
پیش از این  مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازنگری روابط تجاری با آمریکا پس از برجام گفت: ما هیچ نیازی به برقراری ارتباط با آمریکا در بخش تجاری و بازرگانی نداریم.
 
وی افزود: در سال‌های قبل کالاهای خاصی که مورد نیاز کشور بود توسط بخش خصوصی و از کشورهای دیگر تأمین می‌شود و امروز هم وضع به همین روال است.
 
خسرو تاج تصریح کرد: در صادرات و واردات آمریکا جزء اولویت‌های ما نیست و در اولویت ما کشورهای همسایه و منطقه قرار دارند.
 
وی تاکید کرد: وزارت صنعت اولویتی برای تنظیم روابط با آمریکا ندارد و اولویت‌های دیگری را پس از برجام در نظر گرفته است.
 
این طور که به نظر می‌رسد، این روزها با اجرایی‌شدن برجام، بازار شایعه نیز داغ شده و برخی سعی می‌کنند که از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر: