کد خبر: ۲۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اجرایی شدن برجام گفت: اولویت‌هایی در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذاری و انتقال دانش روز دنیا به منظور کاهش تلفات برقی و افزایش راندمان و بهره‌وری در حوزه انرژی داریم.
ستار محمودی، با بیان این‌که پس از برداشته شدن تحریم‌ها در بخش آب و برق فرصت جذب سرمایه‌گذار بیشتری پیدا می‌کند، اظهار کرد: فرصت پیش رو موقعیت خوبی برای بهره مندی از تکنولوژی کشورهای خارجی واصلاح فرآیند‌ها است.

وی ادامه داد: باید به این نکته‌ی اساسی توجه کرد که کاهش هزینه‌ها تنها با استفاده و بهره‌گیری از تکنولوژی روز محقق می‌شود، لذا باید بتوانیم با جذب تکنولوژی‌ها هزینه بهره‌برداری را کاهش دهیم.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو یکی از نکات دیگری که مورد توجه وزارت نیرو در زمان پساتحریم قرار گرفته است، کمک به ارتقاء تاسیسات و بهره‌وری در صنعت آب و برق است.

محمودی با بیان این‌که برجام در حوزه وزارت نیرو در بعد نرم‌افزاری و اصلاح فرآیندهای کاری، می‌تواند بسیار موثر واقع شود، اظهار کرد: صنعت آب و برق یک صنعت مدرن به حساب می‌آید و صنایع مدرن نیز همواره با مسائل پژوهشی و افزایش یافته‌های علمی و فناوری‌های روز سروکار دارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی طبیعی است که کشورهای توسعه یافته هزینه‌های زیادی را صرف انجام امور پژوهشی کنند. علاوه بر این بسیاری از این کشورها، کشورهایی هستند که ایران می‌تواند با آنها مراوده علمی قوی‌ای را برقرار کند.

به گفته قائم مقام وزیر نیرو برقراری مراودات علمی با کشورهای دارای تکنولوژی معمولا به نفع هر دو کشور است، چرا که ایران نیز در صنعت برق با پیشرفت‌های زیادی روبه‌رو بوده است.

محمودی با بیان این‌که ایران قدرت جذب بالاترین تکنولوژی‌ها را در حوزه آب و برق دارد، اظهار کرد: با برداشته شدن موانع تحریم ارتباطات مالی، بانکی بسیار بهبود می‌یابد.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته در زمینه‌ی جذب سرمایه‌گذاری‌ در حوزه نیرو بیان کرد: تاکنون مذاکرات زیادی در این زمینه صورت گرفته، اما نمی‌توان عدد دقیقی از آن عنوان کرد، اما می‌توان گفت که اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی بیش از گذشته آماده‌ی ایجاد سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی به ایران هستند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان این‌که مذاکرات در حال انجام است، اظهار کرد: به تبع سیاست‌های کل کشور شاخص‌هایی را برای ادامه‌ی مذاکرات در نظر گرفته‌ایم.

محمودی ادامه داد: در شرایط فعلی دیگر زمانی برای استفاده از محصولات خارجی در صنعت آب و برق نیست و در زمان فعلی باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی کشورهای خارجی در بازار با یکدیگر فعالیت کنیم.

وی با بیان این که علاقه‌مندان زیادی در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: این مساله باید فرآیندهای خود را همچون مدل مالی فنی و ارتباطی طی کند که در حال حاضر نیز در حال انجام این مراحل است و ما بسیار به شرایط فعلی خوشبین هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: