کد خبر: ۳۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد:
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه اسناد مناقصه احداث راه اهن اصفهان- اهواز براساس برنامه زمان بندی شده تا شش ماه دیگر آماده می شور، گفت: ارزش تقریبی این قرارداد با احتساب قیمت های روز حدود چهار و نیم میلیارد یورو براورد شده است.
علی نورزاد  اظهارکرد: الحاقیه تفاهمنامه ای که چندی پیش با کره ای ها برای ساخت راه اهن اصفهان- اهواز به امضا رسید و برای کار در این پروژه برنامه زمان بندی شده ای را با کره ای ها تعیین کرده ایم.وی افزود: یکی از موارد این برنامه زمان بندی شده این است که کره ای ها پس از دو ماه از امضای تفاهم نامه از سایت پروژه بازدیدی داشته باشند و یافته های خودشان را اعلام کنند.نورزاد گفت: از این رو روز سه شنبه هفته گذشته هیات کره ای از سایت پروژه راه آهن اصفهان- اهواز بازدید کردند و چهارشنبه هفته گذشته هم جلسه ای با حضور کره ای ها برای معرفی نتایج و مطالعات مفهومی محور از این پروژه برگزار شد.معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این الحاقیه تفاهمنامه یک زمان بندی از مراحل کار و پیشرفت پروژه مشخص شده است، ادامه داد: قرار بر این است که در پایان ماه چهارم کره ای ها پروپزال و پیشنهاد طرح تامین مالی و اجرایی پروژه را به شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی ارائه کنند.مدیرعامل شرکت ساخت گفت:11 نفر از نمایندگان این شرکت کره ای در ایران مستقر شده اند و مشغول انجام فعالیت های اولیه و تبادل اطلاعات هستند تا پیشنهاد خود را درباره فعالیت در این پروژه ارائه دهند و شرکت ساخت هم ظرف یک ماه این پیشنهاد را بررسی و نتیجه را به کره ای ها اطلاع می دهد.وی درباره زمان برگزاری مناقصه پروژه راه اهن اصفهان- اهواز گفت: در صورت انجام کار بر اساس برنامه زمان بندی شده، تا شش ماه دیگر اسناد مناقصه ساخت راه اهن اصفهان- اهواز آماده خواهد شد.نورزاد با اشاره به مبلغ این قرارداد گفت: مبلغ و ارزش قرارداد پس از مطالعات و بررسی ها مشخص می شود اما در حال حاضر براساس قیمت های روز براورد ما از ارزش این پروژه حدود 5/4 میلیارد یورو است که البته همانطور که گفتم این رقم تقریبی است و قیمت نهایی پس از بررسی های کره ای ها و تایید شرکت ساخت مشخص می شود.وی با تاکید بر اینکه طبق قانون این قرارداد باید به صورت مشارکتی باشد و شکل قرارداد که BOT یا BLT باشد به کره ای ها پیشنهاد داده شد، اظهار کرد: تا شش ماه آینده شکل قرارداد و نحوه بازپرداخت نهایی می شود و در صورت موافقت کره ای ها برای اولین بار است که پروژه های راه آهن وارد قراردادهایBLT می شود.معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در قراردادBLT کره ای ها پروژه را می سازند و آن را به بهره بردار که در واقع شرکت راه اهن جمهوری اسلامی است، تحویل می دهند و راه آهن هم از محل استفاده از این پروژه سرمایه گذار ی صورت گرفته شرکت کره ای را باز می گرداند.
منبع:ایلنا

نام:
ایمیل:
* نظر: