کد خبر: ۳۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به آغاز واردات مستقیم خودرو به ایران شرکت‌های واردکننده خودرو باید قراردادهای فروش خود را اصلاح کنند.
شهرام آزادی اظهار کرد: ‌در سال‌های اخیر نوع خاصی از قراردادهای فروش خودروهای وارداتی در ایران باب شده که عجیب و برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان است.
وی ادامه داد: بیشتر شرکتهای واردکننده خودرو در قراردادهای فروش خود قید می‌کنند که امکان تغییر آپشن‌های خودروی تحویلی به مشتری با آنچه در قرارداد ذکر شده، وجود دارد. این در حالی است که در هیچ کجای دنیا چنین قراردادهای فروشی مرسوم نیست.
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه واردکنندگان تحریم را بهانه‌ای برای این موضوع قرار داده بودند، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شرکتهای واردکننده خودرو این محصولات را از کشورهایی چون امارات وارد ایران می‌کردند و به همین دلیل ادعا می‌کردند ممکن است آپشن خودروی وارداتی با آنچه مشتری ایرانی می‌خواهد تفاوت کند.
وی ادامه داد: با این حال با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها این بهانه حل شده و شرکتهای واردکننده خودرو می‌توانند این محصولات را به طور مستقیم از کشور تولیدکننده وارد کنند.
آزادی با بیان اینکه بنابراین شرکتهای واردکننده خودرو باید قراردادهای فروش خود را اصلاح کنند، تصریح کرد: معنا ندارد مشتری برای خرید خودرو با آپشن‌های خاص قرارداد بسته و پول را پرداخت کند اما خودرویی با آپشن‌های دیگر و متفاوت تحویل وی شود.
منبع: ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: