کد خبر: ۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تأکید بر اینکه تحقق سیاست های اقتصادی متضمن همکاری قوای سه گانه است گفت: اقتصاد مقاومتی رویکردی میان مدت و بلندمدت دارد و به معنای اقتصاد دولتی و ریاضتی نیست.

مجتبی خالصی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی در استانداری تهران افزود: ‌اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی در برابر تهدیدها و مخاطرات است.
وی گفت: ‌هدف از اقتصاد مقاومتی هدایت وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب و بازگشت از حالت تهدید و شوک به مسیر تعادل است.
رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه ستون اقتصاد مقاومتی دانش بنیان است افزود: ‌هدف اقتصاد مقاومتی تأمین رشد پویا و دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله است.
خالصی خاطرنشان کرد: دولت در شرایط کاهش شدید قیمت نفت و افزایش انتظارات حاصل از برجام قرار دارد و لازم است موانع موجود بر سر فعالیت بنگاه های تولیدی برداشته شود.
وی افزود: دولت دو محور اصلی تحریک عرضه اقتصاد با کنترل تورم و تحریک طرف تقاضا را دنبال کرده است.
رئیس دبیرخانه شورای اقتصاد مقاومتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برون گرایی، عدالت بنیانی، دانش بنیانی، مردمی بودن و درون زایی را به عنوان پنج رویکرد و محور اصلی ارزیابی اقدامات دستگاه ها برشمرد.
 
* اولویت پرداخت تسهیلات به بنگاه های دارای مشکل نقدینگی است  
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به صنایع کوچک و متوسط گفت:‌‌ در شرایط کنونی پرداخت تسهیلات با اولویت بنگاه های کوچک و متوسط که با مشکلات نقدینگی دست و پنجه نرم می کنند، انجام می شود.  
علی یزدانی با تاکید بر اهمیت توجه به توان مدیریت و بازار محصولات تولیدی افزود:‌ دو هزار و 47 واحد تولیدی دارای پروانه در استان تهران مشغول فعالیت هستند.  
وی خاطرنشان کرد: 317 طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در استان تهران در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.  
یزدانی تعداد شهرک های صنعتی استان تهران را 27 شهرک عنوان و تصریح کرد:‌ در نواحی صنعتی استان تهران چهار هزار و 372 واحد دارای پروانه بهره برداری هستند.  
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تعداد واحدهای صنعتی تملک شده توسط بانک ها در استان تهران را 33 واحد برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: