کد خبر: ۳۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با نائب رئیس خانه احزاب ایران تاکید کرد: با مسئله حقوق های نامتعارف که بحت روز جامعه ماست، برخورد جدی خواهد شد.


معاون اول رئیس جمهوری در دیدار با نائب رئیس خانه احزاب ایران تاکید کرد: با مسئله حقوق های نامتعارف که بحت روز جامعه ماست، برخورد جدی خواهد شد.به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در دیداری که قدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران در آستانه سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمانشاه با وی داشت، ضمن قدردانی از فعالیت و تلاش احزاب مستقل و اعتدالگرا برای تشویق مردم نسبت به حضور درپای صندوقهای رأی، اظهار کرد: با مسئله حقوقهای نامتعارف که بحت روز جامعه ماست، برخورد جدی خواهد شد.

همچنین نایب رییس خانه احزاب گفت: تا دو ماه گذشته تمام جلسات ما در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار می‌شد و الان هم حدود دو ماه است با توافق اعضا، جلسات در دفتر آقای شهاب الدین صدر واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به آخرین وضعیت خانه احزاب عنوان کرد: هیات رییسه خانه احزاب ۲۶ مرداد سال گذشته انتخاب شد و با توجه به قرعه‌کشی انجام شده قرار شد در سال اول اصولگرایان در سال دوم مستقلان و در سال سوم اصلاح‌طلبان ریاست خانه احزاب را بر عهده داشته باشند از آن زمان کارهایی آغاز شد به گونه‌ای که آیین‌نامه خانه احزاب را نوشتیم، جلساتی مرتب در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار کردیم و پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را برای انتخابات مجلس دهم داشتیم. در حال حاضر هم کمیته‌های خانه احزاب هم فعال شدند و برخی از آن‌ها هیات رییسه خود را هم انتخاب کردند.

نایب رییس خانه احزاب یادآور شد: با توجه به وعده وزیر کشور و شهردار تهران مرتب برای مکان خانه احزاب پیگیری‌هایی انجام دادیم و مکانی که در شان احزاب و نخبگان سیاسی باشد در اختیار ما قرار ندادند و برای همین در ‌‌نهایت از روی ناچاری دبیرخانه ما‌‌ همان محلی که قبلا در چهارراه ابوسعید در نظر گرفته شده بود، تحویل گرفت اما متاسفانه کوچک‌ترین امکاناتی هم در آنجا موجود نیست و حتی یک میز و صندلی برای برگزاری جلسات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: وزارت کشور متعهد شد این مکان را تجهیز کند اما با گذشت بیش از ده ماه از وعده داده شده تاکنون برای تجهیز این محل اقدام نشده است. ضمن اینکه کل این مکان هم تحویل دبیرخانه خانه احزاب نشده و تنها بخشی از این محل به ما اختصاص داده شده است.

حشمتیان با بیان اینکه جلسات ما به صورت مرتب هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود و کمیته‌های خانه احزاب هم جلسات خود را دارند، گفت: با توجه به شعار آقای روحانی در این زمینه رضایت آنچنانی از دولت در رابطه با احزاب نداریم. زمان آقای احمدی‌نژاد احزاب در حاشیه بودند و خانه احزاب تعطیل شد اما وعده‌های آقای روحانی هم در رابطه با احزاب هنوز کاملا محقق نشده است ما از آقای روحانی تقاضای ملاقات با اعضای خانه احزاب را داشتیم که به این درخواست ما پاسخی داده نشده است.

نایب رییس خانه احزاب بیان کرد: سال گذشته ما با آیت‌الله هاشمی دیدار داشتیم. دفتر رییس مجلس هم پیرو درخواست ملاقات ما اعلام کرده است که تیرماه دیداری با آقای لاریجانی خواهیم داشت معتقدیم دولت یازدهم باید به احزاب توجه بیشتری داشته باشد در شان احزاب کشور نیست که جلسات خود را در دفا‌تر یکدیگر برگزار کنند. اگرچه نسبت به دولت گذشته توجه بیشتری به احزاب شده اما خواسته‌های ما هنوز کاملا محقق نشده است. چندی پیش هم با آقای مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور ملاقاتی داشتیم و گفتند وزیر کشور دستور تجهیز کردن محل خانه احزاب را داده است و به زودی این اقدام صورت خواهد گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار