کد خبر: ۳۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا:
یک مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای این که کشورش به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است گفت‌: اگر ایران خواهان رفع تحریم‌های غیرهسته‌ای است، رفتار خود را تغییر دهد.
آدام زوبین، به تشریح تاثیر تحریم‌ها بر ایران و دیگر کشورها پرداخت و مدعی شد که تحریم‌ها موجب شد ایران پای میز مذاکره بیاید.

معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به این که از طریق راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطمینان حاصل شده است که ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای عمل کرده است، افزود: زمانی که ایران به تعهداتش عمل کرد، ما نیز چنین کردیم. ما تمام تحریم‌هایی را که متعهد به رفع آن‌ها شدیم، لغو کردیم و یک راهنمایی شفاف و مبسوط منتشر کردیم که تشریح می‌کرد این اقدامات به چه معنی است. ما بیش از هر زمان دیگری در تاریخ خود درباره‌ی تحریم‌ها و رفع آن‌ها راهنمایی کرده‌ایم و به دیگر کشورها رفتیم تا به دولت‌های خارجی، بانک‌ها و شرکت‌ها اطمینان دهیم که آمریکا مانع تجارت قانونی با ایران نمی‌شود.

آدام زوبین در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که در ماه‌های گذشته با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و رفع تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان، بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی بارها از وجود موانعی بر سر راه عادی‌سازی روابط تجاری با ایران که از جمله تعهدات واشنگتن طبق برجام است، شکایت داشته‌اند.معاون موقت وزرات خزانه‌داری آمریکا تاکید کرد که اگر واشنگتن به تعهدات خود عمل نمی‌کرد نه تنها اعتبارش را در قبال ایران بلکه در تعامل با متحدان بین‌المللی‌اش از دست می‌داد.

وی با ادعای این که ایران در حال بهره بردن از مزایای توافق هسته‌ای است گفت: ایران به میلیاردها دلار از دارایی مسدود شده خود دسترسی پیدا کرده، حساب‌های بانکی جدید در سراسر جهان باز کرده و فروش نفت خود را افزایش داده است. این کشور هم‌چنین توانسته است با شرکت‌های بین‌المللی قرارداد منعقد کند.

زوبین مدعی شد که شفافیت در ایران و بیانیه جدید کارگروه اقدام مالی مبنی بر باقی ماندن نام ایران در فهرست کشورهای پر خطر برای نظام مالی بین‌الملل دلیل بی‌میلی اروپایی‌ها و نگرانی آن‌ها برای ورود به ایران و تجارت با این کشور است.او گفت: اگر ایران خواهان تجارت بیش‌تری است، باید این مشکلات را رفع کند چرا که همان طور که رییس‌جمهور اوباما در ماه آوریل گفت: کشورها جایی تجارت می‌کنند که احساس امنیت داشته باشند، جایی که اطمینان یابند داد و ستدها به شکل معمول انجام خواهد شد.

برچسب ها: زوبین ، تحریمها ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار