کد خبر: ۳۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
حضور پرشور مردم روزه دار برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین:
راهپیمایی روز قدس، نظریه ای بود که امام خمینی(ره) مطرح کردند و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند.
گروه سیاسی - راهپیمایی روز قدس، نظریه ای بود که امام خمینی(ره) مطرح کردند و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند. مردم ایران پس از آن هرگز نگذاشتند کلام رهبرشان از یادها برود و هر سال نیز آن را با شکوهتر برگزار کردند. امروز راهپیمایی روز قدس به حرکتی جهانی تبدیل شده و استمرار آن نابودی صهیونیست و آزادی قدس شریف را رقم خواهد زد.

امسال نیز راهپیمایی با حضور میلیونی مردم روزه‌دار در تهران و 850 شهر ایران اسلامی برگزار شد و به دنبال آن بسیاری از مسوولان در این راهپیمایی حضور یافتند که باعث دلگرمی مردم شد. حسن روحانی رئیس جمهور از میدان فردوسی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از آرمان‌های مردم مسلمان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند. وی افزود: ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند. رئیس جمهور تاکید کرد: اشغالگرانی این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند. روحانی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است. روحانی ادامه داد: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد ملت مسلمان در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست. وی تصریح کرد: امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم. روحانی ادامه داد: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.

رژیم صهیونیستی و گروهای تکفیری یک خطر واحد

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت امروز منطقه و جهان اسلام گفت: تکفیری‌ها و حامیان آنها واقعیت دشمنی اسرائیل با جهان اسلام را فراموش کرده و حرکات و اقدامات خود را به جای اینکه به سمت این رژیم هدف بگیرند به سوی مسلمانان قرار داده‌اند و این یکی از بزرگترین خطراتی است که امروز نه تنها جهان اسلام بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند. وی ادامه داد: مردم مسلمان و آزادیخواه جهان با حضور فعال در راهپیمایی روز قدس که میراث بزرگ امام خمینی (ره) است به دنبال این هستند که جلوی این سیاست‌های غلط و تغییر جهات را بگیرند و اجازه ندهند انحراف از واقعیت جهان اسلام را تهدید کند. ظریف خاطرنشان کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم گروه‌های تکفیری در واقع یک خطر هستند که هر دو از سمت قدرت‌های مشابه در سطح جهان و منطقه هدایت می‌شوند.

پیشنهاد دقیق و پیش گویانه

از سوی دیگر رئیس قوه قضائیه گفت: روز جهانی قدس پیشنهاد دقیق و پیش گویانه امام خمینی (ره) بود که توانست ندای مردم مظلوم فلسطین را زنده نگاه دارد. آیت الله آملی لاریجانی گفت:این سیل خروشان جمعیت دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است و این راهپیمایی بزرگ و باشکوه فریاد بر سر جنایت کاران و مجرمان تاریخ است به ویژه اسرائیل غاصب و امریکائیها و اذنابش و گروه های تروریستی ساخته شده به دست کشورهای سلطه گر و ازنابشان در منطقه است. رئیس قوه قضائیه گفت: این ها همه نشان می دهد باطل رفتنی است و وعده الهی هم بر از بین رفتن باطل است.

حمایت ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین

معاون اول رئیس‌جمهور نیز در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم ایران همیشه تعیین‌کننده بوده، به خصوص در روز قدس که به هر حال یکی از آرمان‌های مهم ملت ایران همیشه دفاع از ملت فلسطین بوده و هست.

اسحاق جهانگیری تصریح‌کرد: در همین رابطه ملت ایران سعی کرده این حمایتی که از مردم مظلوم فلسطین و قدس عزیز داشته را یکبار در روز قدس اعلام کند و این آرمان هم حمایت از مظلومان و هم به صورت ویژه حمایت از مردم فلسطین است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: قطعا در فضای بین‌المللی و منطقه که امروز برخی از گروه‌های افراطی و تکفیری که اعلام کارهای خودشان را با کشتار و با به آشوب کشیدن انجام می‌دهند ملت ایران در این میان با حمایت‌های فرهنگی ابراز می‌کند که از ملت فلسطین و مظلومان دنیا حمایت قاطع می‌کند.

اثبات تدبیری کاملا حساب شده

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در جمع خبرنگاران گفت: 38 سال پیش کسی تصور نمی‌کرد چرا آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شده است اما امروز با توجه به شرایطی که در فلسطین و جهان عرب و جهان اسلام وجود دارد،‌حکایت آن تدبیر کاملا حساب شده و آن تصمیم درست بر همگان مشخص شده است. علی شمخانی افزود: امروز متأسفانه جهان اسلام با عملکرد تکفیری‌ها بین دو اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری به شکلی قرار گرفته که حق مردم فلسطین در بازگشت به سرزمین خودشان به حاشیه رفته است، وجود روز جهانی قدس با پرچم‌داری ایران اسلامی در این شرایط در واقع زنده کردن موضوع فلسطین و اولی ساختن مردم فلسطین در جهان اسلام است.دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه انواع تلاش‌ها صورت گرفت تا موضوع فلسطین به حاشیه برده شود، تصریح کرد‌: در این شرایط تجمع مردم ایران اسلامی و بعضی کشورهای منطقه در روز جهانی قدس برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین تلاشی است برای تداعی کردن موضوع فلسطین که باید مسئله اصلی جهان اسلام باشد.

در پایان این مراسم نیز قطعنامه پایانی روز جهانی قدس خوانده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار