کد خبر: ۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور با اشاره به تاثیر همکارهای اخیر خودروسازان بر صنعت قطعه سازی ایران گفت : ایجاد شرکت مشترک ایران خودرو و پژو حرکتی بسیار مثبت و روبه جلویی در صنعت خودرو ایران بوده و قطعا این صنعت را از انزوا و رکود خارج خواهد کرد.
آرش محبی نژاد با اشاره به آغاز به کار شرکت مشترک ایران خودرو و پژو افزود : البته  تا این لحظه هیچ خبری از جزئیات قرارداد این دو شرکت در زمینه روند همکاری قطعه سازان داخلی اعلام نشده است.
وی تصریح کرد : امید است  بخشی از قرارداد شرکت ایران خودرو و پژو که مربوط به شرکتهای قطعه سازی است هر چه سریعتر به انجمن های قطعه سازی اعلام شود.
وی خاطر نشان کرد : بنا به اعلام شرکت ایران خودرو به زودی مفاد این قرارداد برای قطعه سازان تشریح خواهد شد و برنامه و تکلیف قطعه سازان مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به درصد مشارکت قطعه سازان داخلی در شروع این همکاری گفت : حداقل مستمسک قانونی که برای این همکاری ها وجود دارد شروع کار با 40  درصد عمق ساخت داخل  است که 15 درصد بدنه و مونتاژ و رنگ خواهد بود که توسط خود خودروساز انجام می شود و 10 درصد نیز قطعاتی است که شرکتهای زیر مجموعه خودروساز تولید می کند  بنابراین پیش بینی می شود آغاز کار تنها با 15 درصد  ساخت داخل توسط قطعه سازان مستقل انجام شود.
این فعال در صنعت  قطعه سازی کشور تاکید کرد :  با 40 درصد ساخت داخل سهم قطعه سازان مستقل غیر خودرویی در ابتدا 15 درصد بیشتر نخواهد بود امید است در حاقل زمان ممکن که معمولا یک تا دو سال خواهد بود عمق ساخت داخل در این بخش به بیش از 70 درصد برسد.
محبی نژاد تصریح کرد : اینکه ظرف چه مدت زمانی این عمق ساخت داخل به بیش از 70 درصد خواهد رسید و بخش زیادی از قطعه سازان را در گیر خواهد نمود هم اکنون مشخص نیست البته ایران خودرو اعلام نموده تا در اولین فرصت جلسه ای را با قطعه سازان  خواهد داشت و زوایای قطعه سازی قرارداد با پژو را روشن خواهد کرد.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: