کد خبر: ۳۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
رتبه اعتباری اتحادیه اروپا کاهش پیدا کرد
نگراني از تاثير برگزيت به منافع کشورهاي اروپايي، آمريکايي و ژاپن ضربه زده است و اوراق قرضه اين کشورها با کاهش ارزش روبرو شدند. تاکنون سه موسسه رتبه بندي ، رتبه اعتباري انگلستان را کاهش داده است.
اگرچه موسسه استاندارد اند پورز معتقد است چشم انداز اتحاديه اروپا ثابت است و ديگر کشورها راه انگليس را پيش نمي‌گيرند با اين وجود تنش ونگراني در بازارهاي جهاني همچنان ادامه دارد. به گزارش گاردين، مؤسسه رتبه‌بندي استاندارد اندپورز رتبه اعتباري اتحاديه اروپا را يک پله کاهش داد.اين موسسه طي بيانيه‌اي اعلام کرد:‌ پس از رأي مردم انگليس به خروج از اتحاديه اروپا اين مؤسسه ارزيابي خود نسبت به شرايط اتحاديه اروپا را مورد تجديد نظر قرار داده و به اين نتيجه رسيده است که خروج انگليسي مي‌تواند پيش‌بيني درآمدها و برنامه سرمايه‌گذاري‌هاي بلندمدت و همچنين ثبات شاخص‌هاي کليدي مالي اين اتحاديه را در معرض بي‌ثباتي قرار دهد.

پيش‌تر موسسه فيچ‌ريتينگ اعلام کرده بود که رتبه اعتباري اروپا را تغيير نخواهد داد.فيچ اعلام کرده بود که خروج انگليس از اين اتحاديه بر سرمايه‌گذاري‌ در بازارهاي سهام اين اتحاديه تأثير نخواهد گذاشت. پيش‌تر و در ماه ژوئن استاندارد اندپورز رتبه اعتباري انگليس را نيز يک پله کاهش داده بود.مؤسسه فيچ ريتينگ نيز رتبه اعتباري انگلستان را کاهش داده است و هر دو اين موسسات معتقدند که خروج اين کشور از اتحاديه اروپا مي‌تواند تأثير منفي بر اقتصاد، هزينه‌هاي عمومي‌و همچنين ثبات سياسي اين کشور داشته باشد.

سرمايه گذاران بين المللي همواره با استفاده از گزارش اين موسسه ، امنيت سرمايه‌هاي خود را تضمين مي‌کنند حال به نظر مي‌رسد سرمايه گذاران پول خود را به سوي مناطقي باثبات اقتصادي منتقل خواهند کرد. اين کاهش رتبه اعتباري باعث افزايش هزينه‌هاي وام‌ها در 28 کشور عضو اتحاديه اروپا خواهد شد. وزير اقتصاد آلمان از کميسيون اتحاديه اروپا درخواست کرده تا بودجه خود را براساس ميزان صدمه وارده از برگزيت کاهش دهد. به گزارش رويترز سيگمار گابريل معتقد است برگزيت اتحاديه را به خطر نمي‌اندازد و با توجه به اينکه اکثريت جوانان بريتانيايي به باقي ماندن در اتحاديه راي دادند اين امکان وجود دارد که در دهه‌هاي بعدي بريتانيا دوباره به اتحاديه بپيوندد. گابريل در ادامه افزود اتحاديه اروپا ، عضويت اسکاتلند را درصورت خروج از بريتانيا مي‌پذيرد. مذاکره ميان مقامات انگليسي و اتحاديه براي روند خروج پر تنش بوده است.

اخيرا فرانسوا اولاند در ديدار با ديويد کامرون اعلام کرد انگليس بدون تاخير بايد از اتحاديه خارج شود. برگزيت همچنين در برنامه ريزي منطقه پولي يورو در بهبود نرخ تورم نيز تاثير گذار است. نرخ تورم در حوزه پولي يورو پس از چهار ماه روندي مثبت به خود گرفته و اندکي افزايش يافته است.ارزيابي‌هاي ابتدايي موسسه‌امار کميسيون اروپا، يوروستات نشان مي‌دهد نرخ تورم در ماه ژوئن نسبت به زمان مشابه در سال گذشته به رقم ۰.۱ درصد رسيده است.افزايش قيمتها در بخش سوخت و انرژي تاثير مستقيمي‌برروي بالارفتن هرچند اندک نرخ تورم داشته است. رشد ۱.۱ درصدي قيمتها در بخش خدمات نيز عامل ديگر اين روند معرفي شده است.بانک مرکزي اروپا براي مقابله با نرخ بسيار پايين تورم در حوزه پولي يورو تدابيري از جمله بازخريد ماهانه اوراق قرضه دولتي و اوراق شرکتها را اجرا مي‌کند. نرخ بهره بسيار پايين اين نهاد از ديگر تمهيداتي است که با هدف رسيدن به نرخ تورم ۲ درصدي مقرر شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار