کد خبر: ۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی می گوید امروز دریافت هر گونه دانش و تکنولوژی روز نیازمند فراهم سازی بسترهای لازم از سوی خودروسازان داخلی است.
حمید گرمابی با اشاره به اینکه بهره مندی از خودروهای  جدید و روز دنیا حق مردم است ، اظهار داشت : در سالهای اخیر بواسطه تحریم ها فضای تولید در صنعت  خودرو تا حدودی انحصاری گردید به طوری که در جریان تحریم ها ، عرضه مدل های محدود ، گاها در استفاده از شرایط بهتر مشکلاتی را برای مصرف کنندگان داخلی ایجاد نمود.
وی تصریح کرد : متاسفانه صنعت خودرو کشور با وجود سابقه ای که در حوزه خودروسازی دارد تا کنون نتوانسته در حوزه طراحی و تولید محصولات جدید به شرایط مطلوبی دست پیدا کند اما قطعا با استفاده از  تکنولوژی کشورهای صاحب برند در خودروسازی می تواند شرایط مناسبی  را برای مصرف کنندگان داخلی فراهم نماید .
وی خاطر نشان کرد : در صورتی که همکاری های مشترک با خودروسازان معتبر جهانی منجر به کسب تکنولوژی های جدید و تولید خودروهای به روز شود قطعا این روند در کسب رضایت مصرف کنندگان داخلی نقش مهمی خواهد داشت.
وی گفت : کمیسیون صنایع در این دوره نباید منفعل عمل کند و در انتظار ارائه طرح هایی باشد  و سپس بررسی نماید بلکه بایستی فعال تر از قبل عمل نموده و طرح و ایده های جدیدی را در حوزه صنعت خودرو کشور ارائه نماید.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس دهم با اشاره به توانمندی بالای قطعه سازان داخلی یاد آور شد : با توجه به توانمندی بالا و از سویی فعالیت بخش عمده قطعه سازان در بخش خصوصی چنانچه فضای لازم برای آنها فراهم شود مسلما شاهد ارتقاء دانش و تولید محصولات به روز در این حوزه از صنعت خواهیم بود.
گرمابی افزود : در هر صورت هر گونه همکاری مشترک خودروسازان و قطعه سازان داخلی با شرکتهای خارجی باید دارای تعریف دقیق بوده و مدت زمان دستیابی به دانش و تکنولوژی نیز شفاف سازی شود تا این مشارکت ها منجر به انتقال دانش و تکنولوژی شود .
وی با اشاره به اهمیت کیفیت در صنعت خودرو دنیا خاطر نشان کرد :  با ارتقاء دانش و توسعه کیفی خودروهای داخلی قطعا جریان تقاضا در بازار خودروهای داخلی تغییر نموده و روند افزایشی خواهد یافت.
منبع: خبر خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر: