کد خبر: ۳۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
با توجه به وجود مناقصات جدید خرید ال ان جی و توقف موقت فعالیت برخی تأسیسات تولیدی پیش بینی می شود که قیمت جهانی این سوخت در هفته جاری افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پیش بینی می شود که قیمت ال ان جی آسیا در هفته جاری در پی افزایش تقاضا از سوی کشورهایی چون آرژانتین و هند و همچنین احتمال به طور انجامیدن خلل وارد شده به تأسیسات گاز استرالیا و آنگولا افزایش یابد.

اگرچه در پی افزایش واردات گاز به بازار آسیا، هفته گذشته قیمت تک فروشی ال ان جی با ٢٥ سنت کاهش به پنج دلار و ٢٥ سنت برای هر میلیون بی تی یو رسید، مشخص نبودن زمان از سرگیری فعالیت تأسیسات جدید صادرات ال ان جی گورگون شرکت شورون سبب شده است که پیش بینی در مورد قیمت آینده این سوخت نا معلوم بماند.

شرکت شورون هفته گذشته تولید تأسیسات گورگون خود را به دلیل نشتی گاز متوقف و اعلام کرد که عملیات کاری ظرف یک هفته از سر گرفته خواهد شد، اما محقق شدن این امر هنوز قطعی نیست.

از سوی دیگر به نظر می رسد که فرایند عرضه گاز پروژه آنگولای شورون، پس از آغاز مجدد فعالیت این تأسیسات در ماه ژوئن بعد از دو سال وقفه، در مقایسه با سیل نخستین محموله های ارسالی، کند شده است.

بر حسب تقاضا نیز آرژانتین مناقصه خرید ١٠ محموله ال ان جی برگزار کرده و مصر نیز قصد دارد در هفته جاری مناقصه ای برگزار می کند که در صورت تحقق آن، قیمت ال ان جی افزایش خواهد یافت.

همچنین گزارشها نشان می دهد که خریداران هندی نیز در پی محموله های ال ان جی در بازار هستند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار