کد خبر: ۳۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران گفت: ادغام اتحادیه‌های همگن نیازمند برنامه کارشناسی شده است و باید اصولی و منطقی انجام گیرد.


ادغام اتحادیه ها یکی از چالشهای جدی حال حاضر اصناف شده و روزی نیست که یکی از اتحادیه ها در این رابطه واکنش نشان ندهد. برخی ازاتحادیه ها با این ادغام موافق و برخی دیگر مخالف هستند. این در حالی است که ادغام اتحادیه ها در دستور کار قرار دارد و رییس اتاق اصناف ایران از این پیشنهاد استقبال می کند. در این رابطه رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران گفت: ادغام اتحادیه‌های همگن نیازمند برنامه کارشناسی شده است و باید اصولی و منطقی انجام گیرد.

علی اکبر ایلخانی افزود: مخالف یا موافق اجرای طرح ادغام اتحادیه های همگن اهمیتی ندارد؛ مهم این است که اگر قرار بر اجرای طرح است، به صورت درست برنامه ریزی شود تا در اجرا مشکلی پیش نیاید.وی با بیان اینکه این طرح از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده ، افزود: این طرح نیز مانند طرح ادغام اتحادیه های تولیدی و توزیعی اجرایی خواهد شد و لازم است قبل از اجرایی شدن، کار کارشناسی شده دقیقی بر روی آن صورت گیرد تا اتحادیه هایی که ادغام می‌شوند در آینده با مشکلات عدیده برخورد نکنند.

ایلخانی گفت: اکثر اتحادیه ها به دلیل اینکه به دنبال استقلال لازم هستند، مخالف اجرای این طرح خواهند بود؛ از این رو لازم است در اجرای این طرح همه جوانب و شرایط اعضا و رسته های صنفی اتحادیه ها در نظر گرفته شود.وی تاکید کرد: اگر ادغام اتحادیه ها همراه با برنامه ریزی درست و در نظر گرفتن مشکلات اعضای صنف همراه شود، قطعا می تواند مثمرثمر باشد و باعث رشد و پیشرفت اتحادیه ها نیز شود و ادغام اتحادیه باید زیر نظر اتاق اصناف ایران و با نظارت اتاق صورت بگیرد.

ایلخانی تصریح کرد: به عنوان مثال در بخش مواد غذایی در حال حاضر ۷ اتحادیه مرتبط فعالیت می کنند؛ در حالی که ضرورتی وجود ندارد و می توانند با برنامه ریزی صحیح، در قالب ۲ اتحادیه فعالیت داشته باشند.رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران تصریح کرد: رسته های صنفی درادغام اتحادیه ها باید یکسان شوند و رسته های دارای فعالیت مشابه می توانند در کنار هم فعالیت داشته باشند.ایلخانی تعداد واحدهای صنفی فعال در اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران را در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ واحد ذکر کرد و افزود: ۳۰۰ تقاضا برای دریافت پروانه کسب در این صنف نیز در دست اقدام است .

برچسب ها: ادغام ، اتحادیه ها ، همگن
نام:
ایمیل:
* نظر: