محمد سعیدنژاد در جلسه اتاق فکر این سازمان با تأکید بر صدور بارنامه حمل سراسری اظهارکرد: برای اجرایی شدن صدور بارنامه سراسری باید اقدامات در سه حوزه متمرکز شود اول اینکه با توجه به مطالعات لجستیک ملی، چگونگی صدور بارنامه سراسری بررسی شود.وی افزود: در مرحله دوم باید کار مشترکی با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران انجام و در مرحله سوم موضوع صدور بارنامه سراسری در شورای عالی ترابری مطرح و بررسی شود.سعیدنژاد توضیح داد: بارنامه سراسری توسط متصدی حمل صادر میشود و صادرکننده بارنامه مسئولیت هر دو طرف حمل را به عهده میگیرد.معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به همراه بارنامه اصلی، چند بارنامه محلی وجود دارد که حمل کننده اصلی به عنوان تحویل گیرنده یا تحویل دهنده در هر طرف ترانزیت ایفای نقش میکند.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به آموزش نیروی انسانی تأکید کرد و گفت: در حوزه آموزشی و انتقال تجربه و ارتقای سطح کیفی باید کارهای زیادی انجام شود؛ البته در بخش دانشگاه برای تربیت مدیر، به تازگی نشستهایی در حوزه بندری و دریایی داشتیم.سعیدنژاد گفت: برای توسعه فرهنگ دریایی، مباحث مربوط به دریا در کتاب های درسی سال جدید گنجانده شده است.سعیدنژاد گفت: واگذاری راهبری و سرمایهگذاری پایانه یک و دو کانتینری بندر شهیدرجایی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است.وی افزود: گشایش اعتبار ١٠٠ میلیون یورویی برای تجهیزات کانتینری طرح توسعه بندر شهیدرجایی، یکی از اقدامات مهمی است که بعد از توافق هسته ای انجام شده است.
منبع:روابط عمومی سازمان بنادر ودریانوردی