کد خبر: ۳۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
مدیران وزارت صنعت در ادامه بازدید از تولیدکنندگان موفق کشور از خط تولید سامسونگ بازدید کردند.
 

 در ادامه بازدیدهای مسئولان اقتصادی کشور از تولیدکنندگان برتر کشور امروز حاجی‌پور مدیرکل حوزه وزارت صنعت معدن تجارت، طاهایی سخنگوی این وزارتخانه، ناصربزرگمهر مشاور وزیر و مس‌فروش رئیس صنعت معدن تجارت استان تهران وجمعی از مدیران این وزارتخانه از خط ‌تولید سامسونگ بازدید کردند.
 
بنا بر این گزارش مدیران صنعت کشور ضمن ابراز رضایت از وضعیت مطلوب تولیدات سامسونگ و سطح بالای تکنولوژی در این کارخانه بر ضرورت افزایش این واحدها تاکید کردند.
 
چندی پیش نیز اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت به صورت مجزا از این واحدهای تولید لوازم خانگی کشور بازدید کرده بودند.
 
بازدید مدیران وزارت صنعت از خط تولید سامسونگ
 
به گفته محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران ، نیاز اصلی اقتصاد در فضای فعلی کشور جذب سرمایه گذاری خارجی است. شرکت سامسونگ نیز جزو شرکت‌های موفقی به شمار می آید که در این زمینه فعالیت خوبی داشته است. ما به عنوان کارکنان دولت و مسئولان صنعت و معدن یکسری وظایف داریم که در راس این وظایف رفع مشکلات و موانع واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی را در دستور کار داریم.همچنین در وصل کردن سرمایه گذاری‌های خارجی که صرفا به محصول نهایی ختم نمی شود و دانش فنی را به کشور وارد می کنند همکاری می‌کنیم تا به طبع آن کارخانه‌ای ساخته شده و ایجاد اشتغال کند.
 
به گفته مس فروش، پس از پشت سر گذاشتن این مرحله و ورود ماشین آلات به کشور، از دانش فنی سازنده آن نیز استفاده می کنیم و آن وسیله را با کیفیت خوبی در کشور به تولید می رسانیم تا اشتغال روز به روز رشد کند. او با بیان اینکه در همین راستا می توانیم توسعه صادرات را در نظر بگیریم، گفت: سه هدف اصلی در وزارت خانه رفع موانع تولید، توسعه اشتغال و توسعه صادرات غیر نفتی است.
 
او با اشاره به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی و سال اقدام و عمل است وظیفه ما سنگین تر می شود، گفت: خوشبختانه واحدی (از گروه سام) که از آن بازدید داشتیم یکی از واحدهایی است که نسبت به ماموریت های کلان دولت و منویاتی که در ارکان نظام وجود است، درک متقابل دارد و وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد. رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران اذعان داشت: ما نیز امیدواریم که گروه سام بتواند همچنان مثل گذشته فعالیت های خود را به خوبی و در اسرع وقت به انجام برسانند.
 
مس فروش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه یکسری شرکت ها هستند که ادعا می کنند سامسونگ دانش فنی را بومی سازی نکرده و به نوعی مونتاژ انجام می دهد و می خواهند تمام زحمات این مجموعه را زیر سوال ببرند، با توجه به بازدیدهایی که داشتید نظر شما در خصوص این مسائلی که مطرح می شود، چیست: به اعتقاد ما شرکت هایی که در زمینه تولید، فعایت دارند از هر حیث قابل حمایت هستند و ما حمایت های خود را در چارچوب ضوابط ، مقررات و اختیاراتی که داریم بارها و بارها نسبت به چنین شرکت‌هایی ثابت کردیم. آنچه که سوال کردید طبیعی است. اگر شرکت‌های دیگری باشند که مغایر با این ضوابط عمل کنند سطح خدمات و ارتباطات ما با آنها تعریف شده است و به نحو دیگری با آنها عمل می کنیم.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران، اظهار کرد: شرکت های اصیل و سرمایه گذاری که ثابت کردند در راستای سیاست‌های کشور کار می کنند و به اشتغال ، صادرات، واردات و دانش فنی کمک می کنند؛ همیشه ارتباطشان با مسئولان وقت خوب بوده و در دولت فعلی نیز ما با آنها ارتباطات بسیار خوبی داریم.
 
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به نام گذاری سال جدید، برنامه های دولت در سال جاری در خصوص تعامل با شر کت های خارجی چیست، گفت: در بحث افزایش سرمایه گذاری ارتباط ما با کشورهایی که با ایران دشمنی نکردند و در حال حاضر کاملا همسو با سیاست گذاری های بین المللی ایران عمل می کنند، ارتباط خوبی خواهد بود. اگر این شرکت ها به قصد کمک به تولید سرمایه گذاری کنند قطعا از کمک های دولت بهره‌مند می شوند.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت سامسونگ کار تولیدی انجام می‌دهد، گفت: سامسونگ در واقع تلفیقی عمل می کند.در بازدیدهایی که در سال های گذشته از شرکت سامسونگ داشتم به این نتیجه رسیدم که الحمدالله شرکت سامسونگ هر سال نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی را داشته است. این گروه عمق نفوذ تولیدش را روز به روز افزایش می‌دهد.
 
او خاطرنشان کرد: دفعه قبل که آمدیم فکر می‌کردیم یکسری مسائل باید حل شود اما در حال حاضر می بینیم که تمام آن موارد عملی شده. اگر همین رویکرد در ارکان شرکت‌ و مد نظر مدیران باشد حتما موفق تر خواهند بود.
برچسب ها: سامسونگ ، تولید ، صنعت
نام:
ایمیل:
* نظر: