کد خبر: ۳۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
تلنا:همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور 20 شرکت از 13 کشور برگزار می شود.
 همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 2 مرداد ماه 1395 در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار می شود.
هدف از برگزاری این همایش، معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی است.
در راستای برگزاری این همایش، جلسه برقراری ملاقات های تجاری در تاریخ 3 مرداد ماه 1395 و همایش توسعه صادرات IT ایران در تاریخ 4 مرداد ماه 1395 برگزار می شود.  
در این همایش که با حضور 20 شرکت خارجی از 13 کشور برگزار خواهد شد،شرکت‌های فعال در بخش ICT از کشورهای هنگ‌کنگ، ترکیه، امارات، ارمنستان، چین، نیجریه، کره جنوبی، آلمان، هند، کانادا و روسیه در روز اول این همایش حضور خواهند داشت.
نائب رئیس مرکز تحقیقات IT کره جنوبی، مدیران ارشد نمایشگاه بین المللی سبیت آلمان و جیتکس امارات نیزاز جمله مهمانان این همایش خواهند بود.
همچنین در روز دوم، جلسه ملاقات‌های تجاری باشرکت‌های خارجی ، در محل اتاق بازرگانی تهران انجام خواهد شد.
در روز سوم نیز همچنان که مشارکت کنندگان خارجی از پارک فناوری پردیس و مراکز مهم ICT کشور بازدید خواهند کرد، با همکاری سازمان توسعه تجارت، همایشی با موضوع توسعه صادرات فاوا و بررسی موانع در صادرات با حضور مشارکت کنندگان ایرانی ادامه پیدا خواهد کرد.
اختصاص یک روز ویژه به صادرات  
در همین رابطه مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص یک روز ویژه به موضوع صادرات در همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا خبر داد و گفت: نتایج جلسه پرسش و پاسخ این روز برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد.
محمود اسکندری با اشاره به آغاز به کار همایش 3 روزه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت فاوا از 2 مردادماه، اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه تجارت و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی تهران، روز سوم همایش به موضوع صادرات در حوزه فاوا اختصاص یافته است.
وی گفت: مخاطبان این روز از همایش صادرکنندگان در حوزه فاوا هستند و در این روز ارگان‌های دولتی مرتبط با صادرات فاوا از جمله سازمان امور مالیاتی، صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق ICT تهران حضور خواهند داشت.
اسکندری توضیح داد: این جلسه با ارائه‌‌ گزارش کوتاه از اقدامات هر یک از ارگان‌ها درباره حمایت از صادرات فاوا آغاز می‌شود و سپس با پرسش و پاسخ فعالان خصوصی از مسئولان دولتی ادامه خواهد یافت.
مدیرکل دفتر توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: موضوعاتی از جمله چگونگی شروع مراحل صادرات یا برخورداری از معافیت ‌های مالیاتی در مقوله صادرات، همواره برای صادرکنندگان با اهمیت بوده که انتظار می رود در این جلسه به سوالات اساسی پیش روی فعالان این بخش پاسخ داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در پایان همایش نتایج این جلسه در قالب پیشنهاد برای تصویب قانونی درباره رفع موانع صادرات فاوا به شورای صادرات ارائه خواهد شد تا به صورت قانون مصوب شود.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: