کد خبر: ۳۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
از معاونت امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ، با برشمردن اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد افزود: هدف اول این جشنواره بزرگداشت روز ملی صنعت چاپ و قدردانی از فعالان صنعت چاپ است.


وی گفت: قدردانی از پیشکسوتان و نوآوران این صنعت و شناخت ظرفیت‎ های استانی و حمایت از استان ها از دیگر اهداف این جشنواره است.
معاون وزیر فرهنگ ادامه داد: با توجه به اهداف تعریف شده برای این جشنواره، تمام استان ها از این حق برخوردارند که در این روز با حضور فعالان چاپ در استان جشن صنعت چاپ برپا کنند، از این رو نمی توان تعداد استان ها را محدود کرد بلکه باید یک طبقه بندی به منظور حمایت از جشنواره صنعت چاپ در استان ها انجام شود.
وی ادامه داد: البته برای این منظور باید میزان بودجه استانی جشنواره صنعت چاپ را افزایش دهیم و با توجه به تعهدات هر استان ها بودجه در نظر گرفته شود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ، همزمانی این دوره از جشنواره صنعت چاپ با سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» را فرصتی برای برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای چاپی دانست و گفت: با توجه به نامگذاری امسال و تاکید بر اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، فرصت مغتنمی است تا در حوزه محصولات چاپی نمایشگاهی برگزار شود تا علاوه بر معرفی توانمندی های کشور، نیازهای صنوف دیگر مرتبط با صنعت چاپ شناسایی شوند.
صالحی تصریح کرد: این فرصت کمیابی است تا از ظرفیت های این جشنواره به منظور معرفی و برگزاری نمایشگاه استفاده شود، این نمایشگاه می تواند در سه بخش محصولات چاپی، مواد اولیه و تجهیزات و قطعاتفعالیت داشته باشد.
به گفته وی، هدف این نمایشگاه نیز کاهش واردات محصولات چاپی خواهد بود که باید کارشناسی در این حوزه انجام شود، مصداق های واردات و صادرات چاپی شناخته شوند و با بهره گیری از این ظرفیت بتوان واردات محصولات چاپی را کاهش داد.
مدیرکل اداره چاپ و نشر نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چاپی گفت: این نمایشگاه می تواند به صورت مستقل و یا در کنار جشنواره صنعت چاپ برگزار شود، البته این نیاز به کارشناسی دارد و کارگروهی باید درباره برگزاری این نمایشگاه و اهداف و چشم انداز آن فعالیت کنند.
محمود رضا برازش با ارائه گزارشی درباره پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ افزود: سال گذشته از 11 شهریور تا هفتم مهر ماه در 16 استان جشنواره صنعت چاپ برگزار شد و از فعالان و پیشکسوتان در این استان ها قدردانی به عمل آمد.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران نیز گفت: خلاقیت ها و نوآوری ها باید در این جشنواره بیشتر مورد توجه قرار گیرند زیرا اکنون با نسلی مواجه هستیم که خلاقیت بالایی دارد اما توجه چندانی به این خلاقیت ها نمی شود.  
به گفته ایرج استاد علی نقی، توجه به نوآوری ها می تواند به توانمندی های ما در کاهش واردات و یا افزایش صادرات به کشورهای دیگر کمک کند.
پیشکسوت صنعت چاپ نیز گفت: برگزاری نمایشگاه محصولات چاپی و معرفی توانمندی ها در حوزه چاپ اقدام بسیار خوبی است اما برای برگزاری این نمایشگاه باید دیگر نهادها و سازمان های مرتبط را درگیر کنیم.
علی طارمی افزود: در این نمایشگاه باید به گونه ای عمل کنیم که نیازهای صنایع دیگر را شناسایی و در جهت بر طرف کردن نیازهای آن صنایع اقدام کنیم.
بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوب شد نظرات و پیشنهادهای اعضا شورای سیاست گذاری به منظور برگزاری بهتر جشنواره در استان ها در جلسه آتی مطرح شوند.
همچنین گزارش کارشناسی از توانمندی های صنعت چاپ در جلسه بعدی شورای سیاست گذاری مطرح شوند.
برچسب ها: چاپ ، بودجه ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: