کد خبر: ۳۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
بانک مرکزی برزیل در نخستین تصمیم خود تحت مدیریت هیات رئیسه جدید، احتمالا نرخ بهره را در روز چهارشنبه بدون تغییر نگاه خواهد داشت.
 به گزارش رویترز، تمامی 43 اقتصاددان مورد نظرسنجی به جز یک نفر انتظار دارند که بانک مرکزی برزیل، نرخ بهره (سلیک)‌ را برای هشتمین مرتبه متوالی در رقم 14.25 درصدی ثابت نگاه خواهد داشت.

حتی با وجود وارد شدن رکود به دومین سال خود، ایلان گلدفاین، رئیس جدید بانک مرکزی برزیل متعهد شده که به منظور کاهش انتظارات تورمی در کشوری که با تورم بالا در دو دهه اخیر مواجه بوده است، نرخ‌ بهره را نزدیک بالاترین سطح 10 ساله حفظ خواهد کرد.

گلدفاین و چهار عضو جدید هیئت رئیسه 9 نفره بانک مرکزی، کاهش نرخ بهره را منوط به تایید کنگره به منظور کاهش هزینه‌های عمومی و کاهش مزایای صندوق‌های بازنشستگی دانستند.

شرکت کارگزاری پلورال در یادداشتی تحقیقاتی نوشت: «انتظارات تورمی ادامه‌دار و بالا در کنار محیط سیاسی پیچیده، همچنان به عنوان موانعی برای انعطاف‌پذیری مالی باقی مانده‌اند.»
 
موضوع ضد تورمی گلدفاین،‌ که به منظور تصدی ریاست بانک مرکزی برزیل از سمت خود به عنوان اقتصاددان ارشد شرکت ایتائو استعفا داد، باعث شده تا اقتصاددانان انتظارات خود را در خصوص کاهش اولیه نرخ بهره به اکتبر منتقل کنند.

برخی پیش‌بینی کردند که  اگر انتظار تورمی همچنان بالا باقی بماند، سلیک تنها در ماه نوامبر می‌تواند کاهش پیدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار