کد خبر: ۳۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران :
رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران گفت :کمتر از 5 سال است که موضوع موتور سیکلت های برقی و این تکنولوژی جدید در دنیا مطرح شده است و با توجه به اینکه در منطقه خاورمیانه سوخت ارزان است تاکنون برای خرید موتور سیکلت های برقی هیچ توجیه اقتصادی وجود نداشته تا شهروندان انگیزه ای برای خرید این موتور سیکلت هاداشته باشند
 رئیس سندیکای تولید‌کنندگان موتورسیکلت ایران گفت :کمتر از 5 سال است که موضوع موتور سیکلت های برقی و این تکنولوژی جدید در دنیا مطرح شده است و با توجه به اینکه در منطقه خاورمیانه سوخت ارزان است تاکنون برای خرید موتور سیکلت های برقی هیچ توجیه اقتصادی وجود نداشته تا شهروندان انگیزه ای برای خرید این موتور سیکلت هاداشته باشند.

ابوالفضل حجازی در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : متاسفانه طراحی موتورسیکلت‌های برقی به شکلی است که برای ترددهای طولانی نیازمند شارژ پیاپی هستند ، به عنوان مثال برای 100 کیلومتر پیمایش، نیازمند اتصال به شارژ به مدت زمانی معادل شب تا صبح هستند ، لذا با توجه به این موضوع، باید ایستگاه‌های شارژ در نقاط مختلف شهر تعبیه شود تا قابلیت استفاده از این موتورسیکلت ها را برای کاربران فراهم کند.

وی افزود : سرعت ، قدرت و شتاب موتورسیکلت‌های برقی نسبت به کاربراتوری تقریبا یک سوم است بنابراین اکثر شرکت ها نتوانستند سهم کمتر از نیم درصد از کل بازار را به خوداختصاص دهند و به این دلیل استقبال به شدت کاهش یافته است و متاسفانه این طرح شکست خورده است .

وی در خصوص مشکلات خرید موتورسیکلت های برقی تصریح کرد : عدم وجود زیرساخت‌های لازم برای استفاده از موتورسیکلت‌های برقی ، تفاوت در فرهنگ استفاده از آن و نیز قیمت بالای هزینه‌های جانبی از جمله باتری موتور و نداشتن کارایی و قدرت از جمله چالش‌های پیش‌ روی این امر است .

حجازی در خصوص جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کاربراتوری بیان کرد :هیچ توجیه اقتصادی برای راکبین موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیست و نیز عملا امکان ندارد موتورسیکلت‌ های برقی جایگزین موتورسیکلت‌ های کاربراتوری گردد و تنها میتوان سهمی را به آن اختصاص داد .

وی در خصوص شکل گیری فرهنگ استفاده از موتورسیکلت‌های برقی اذعان داشت : ضروری است فرهنگ استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را از سازمان های دولتی آغاز کنیم ، لذا دولت برای تحقق این طرح می تواند بخشنامه ای را ابلاغ کند که در بخش‌ های مرکزی شهر تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری ممنوع گردد .

وی در پایان با اشاره به استاندارد و تست موتورسیکلت‌های برقی افزود : در حال حاضر کلیه موتورسیکلت‌های برقی در ایران دارای گواهی استاندارد بوده و توسط شرکت های معتبر تست و تایید شده اند .

برچسب ها: موتور سیکلت ، برقی ، حجازی
نام:
ایمیل:
* نظر: