کد خبر: ۳۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
یک کارشناس بازار کار معتقد است که وعده‌های رئیس‌جمهور در حوزه اشتغال جوانان و همچنین حمایت از بنگاه‌های تولیدی در وزارت کار محقق نشد، گفت: ربیعی به دلیل عملکرد ضعیفش، پیش از استیضاح باید استعفا کند.
حمید حاج‌اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در 3 سال گذشته منجر به ضربه به اعتماد عمومی شد، اظهار داشت: آقای ربیعی وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور در حوزه کارگری را محقق نکرد و از همین رو تقاضای استعفای وی از وزارت را داریم.

وی گفت: ربیعی در بحث تنظیم روابط کار، موفق عمل نکرد به طوری که روابط کارگری و کارفرمایی در این دوره بسیار تیره شد، علاوه بر آن، دو بخش تعاون و کار در این وزارتخانه پس از تصدی وی به فراموشی سپرده شد.

این کارشناس بازار کار،‌ میزان اشتغال ایجاد شده در کشور پس از تصدی ربیعی در وزارت کار را بسیار ضعیف اعلام کرد و گفت: در این مدت، نرخ بیکاری رسمی طبق گزارش‌های مرکز آمار افزایش پیدا کر و علاوه بر آن، وزارت کار در موضوع حفظ اشتغال موجود نیز موفق عمل نکرد.

وی افزود: وزیر کار در مقابل آنچه که در کشور رخ داده در حوزه کار و تعاون پاسخگو نبود و برنامه‌ای هم برای بهبود شرایط فعلی و ایجاد اشتغال ارائه نکرد و در حمایت از بنگاه‌ها و احیای آنها نیز عملکرد ضعیفی دارد.

حاج‌اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های بخش تعاون کشور برای ایجاد اشتغال و همچنین توزیع عادلانه منابع گفت: در این دوره، برخلاف آنچه که تعاون برای اقتصاد مفید است و منجر به توزیع عادلانه ثروت می‌شود، عملکرد ضعیفی را شاهد بودیم.

وی یکی از مهمترین دلایل ناکارآمدی وزیر کار را انتصاب افرادی در بانک متعلق به کارگران اعلام کرد و گفت: به گواه اظهارات نهادهای نظارتی، آقای صدقی نباید به عنوان مدیرعامل بانک رفاه منصوب می‌شد، چرا که پیش از این، پرونده‌های تخلفات بسیاری داشت و این موضوع با لجاجت و سماجت آقای ربیعی رخ داد.

این کارشناس بازار کار با اشاره به اینکه اموال سازمان تأمین اجتماعی متعلق به عموم کارگران و کارفرمایان است، گفت: نباید اقداماتی نظیر انتصاب افراد ناسالم و همچنین عدم توجه به افزایش ثروت بیمه‌شدگان تداوم یابد و از همین رو، از آقای ربیعی خواستار استعفا هستیم.
برچسب ها: کار ، تعاون ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر: