کد خبر: ۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
رئیس روابط عمومی بانک مسکن از افتتاح 89 هزار و 139 فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در بازه زمانی یک سال و چهار ماه خبرداد.
رئیس روابط عمومی بانک مسکن از افتتاح 89 هزار و 139 فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در بازه زمانی یک سال و چهار ماه از زمان تاسیس این صندوق خبرداد.
به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، مسعود ایزدی با تشریح آمار افتتاح حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم گفت: از ابتدای تاسیس این صندوق از خرداد سال گذشته تا 13 مهر امسال 89 هزار و 139 فقره حساب توسط متقاضیان در شعب بانک مسکن سراسر کشور افتتاح شده است.
وی افزود:مانده حساب‌های افتتاحی صندوق پس انداز یکم تا 13 مهر به تفکیک در شهرهای بالای 200 هزار نفر46 هزار و 167 فقره، در تهران23 هزار و 817 فقره و در شهرهای زیر 200 هزار نفر نیز 19 هزار و 155 فقره است.
رییس روابط عمومی بانک مسکن با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم در ابتدای تاسیس در خردادماه سال گذشته 14 درصد بود، ادامه داد: هر چند این نرخ یکی از پایین‌ترین نرخ های سود در نظام بانکی تلقی می‌شد اما بانک مسکن با توجه به هدف تقویت رژیم پس‌انداز همواره در جهت کاهش نرخ سود تلاش کرد تا اینکه این نرخ طی سه مرحله در اسفند سال 94به 13 درصد، پانزدهم تیرماه سال جاری به 11 درصد و از شهریورماه نیز به 9.5 درصد کاهش یافت. 
ایزدی به روند رشد متقاضیان استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن اشاره کرد و ادامه داد: طبق محاسبات انجام شده میزان افتتاح حساب این صندوق از بدو تاسیس تا خردادماه امسال تقریبا در هر ماه بین 3 هزار تا 4 هزار فقره بود که 
با کاهش نرخ سود به 11 درصد روند صعودی افتتاح حساب در این صندوق آغاز شد به طوریکه از حدود 5000 فقره افتتاح حساب به 6 هزار و 742 فقره افتتاح حساب افزایش یافت.
رئیس روابط عمومی بانک مسکن اظهار کرد: روند صعودی افزایش متقاضیان برای افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم ادامه یافت تا اینکه این میزان در بازه زمانی 18 تیر تا 17 مرداد به 9 هزار و 624 فقره رسید.
وی به وضعیت افتتاح حساب در صندوق پس انداز یکم بعد از تک رقمی شدن نرخ سود از شهریور نیز اشاره کرد و گفت: دستورالعمل اجرایی کاهش نرخ سود تسهیلات از 13 شهریور به تمام 1255 شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ شد که طبق بررسی‎های صورت گرفته از 18 مرداد تا 17 شهریور 5 روز پس از تک نرخی شدن نرخ سود، میزان افتتاح حساب در صندوق دو رقمی شد و در این بازه زمانی به 13 هزار و 315 فقره رسید.
وی تصریح کرد: به تناسب روند کاهشی نرخ تورم، نظام بانکی نرخ سود سپرده‌ها و نرخ سود تسهیلات را کاهش داد و بانک مسکن نیز به تبع آن روند کاهشی نرخ سود تسهیلات صندوق یکم را آغاز کرد تا خوشبختانه نرخ سود تسهیلات پس از 25 سال از محل صندوق یکم تک رقمی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: