کد خبر: ۳۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
رییس ستاد سرشماری کشور:
رییس ستاد سرشماری کشور شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن 1395 را تا ساعت 6 صبح امروز پنجشنبه 10 میلیون و250 هزار خانوار اعلام کرد که 43 درصد جمعیت کشور را در بر می گیرد.
«امید علی پارسا» امروز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان 34 میلیون و 470 هزار نفر را شامل می شود.
وی پیش بینی کرد با روند افزایشی ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی، میزان مشارکت مردم از سطح کنونی بیشتر شود.
وی گفت: سهم سرشماری اینترنتی در کشور ژاپن در سال 2015 برابر با 37 درصد بود که ایران از این رقم عبور کرد تا پایان روز جمعه فرصت داریم یک رکورد بین المللی به ثبت برسانیم و این نیازمند حمایت مردم در ساعات باقی مانده است.
مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدفگذاری کرده بود که تا کنون بیش از 2 میلیون خانوار از این رقم عبور کرده ایم.
مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا ساعت 24 جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شده است و از روز گذشته (بیست و هشتم مهرماه) نیز هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت آغاز شد و یک ماه ادامه دارد.
وی اعلام کرد به منظور جلوگیری از دوباره شماری و هرگونه خطای احتمالی، ثبت نام در سامانه سرشماری تا پیش از مراجعه مامور سرشماری به خانوار معتبر است.
بنابراین هنگام مراجعه ماموران سرشماری به در خانه ها، خانوارها باید اطلاعات خود را از طریق مصاحبه حضوری در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند و پس از آن ثبت نام اینترنتی مردود است.
مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.
خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.
به گزارش ایرنا، همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند.
یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است.
500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.
بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار