کد خبر: ۳۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
سيدحسن خميني:
يادگار امام گفت: اگر در جامعه کسي احساس کند که از طريق کلاه‌ گذاشتن بر سر مردم، کم‌فروشي و غيره مي‌تواند امرار معاش کند سايرين هم به خود اجازه اين کار را خواهند داد.
يادگار امام گفت: اگر در جامعه کسي احساس کند که از طريق کلاه‌ گذاشتن بر سر مردم، کم‌فروشي و غيره مي‌تواند امرار معاش کند سايرين هم به خود اجازه اين کار را خواهند داد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام سيدحسن خميني در ديدار با رئيس، معاونان و مديران سازمان ملي استاندارد، با اشاره به مفهوم «تأمين امنيت» به‌عنوان اولين وظيفه حکومت‌ها از ديرباز تاکنون، اظهار کرد: اگر مفهوم امنيت را توسعه دهيم و يکي از اقسام آن را «امنيت رواني» بدانيم، سازمان ملي استاندارد از جمله نهادهايي است که با اين وظيفه اوليه حکومت ارتباط مستقيم دارد.

وي با تاکيد بر عنصر «اعتماد» در جوامع گذشته، يادآور شد: امروز بزرگترين عامل براي افزايش کيفيت کالا توسط توليدکنندگان اين است که احساس کنند در صورت کاستن از کيفيت، بازار مصرف خود را از دست خواهند داد؛ چرا که‌امروز با گسترش جوامع انساني شناخت متقابل ميان توليدکننده و مصرف کننده از بين رفته است و اگر نهادي وجود نداشته باشد که به کيفيت، کميت و سلامت کالا نظارت کند، امنيت رواني جامعه مصرف‌کننده از ميان مي‌رود.

سيدحسن خميني با بيان اينکه اعتماد مردم به علامت استاندارد، يکي از سرمايه‌هاي مهم اين سازمان است ادامه داد: اگر مردم احساس کنند کسي از ناآگاهي آن‌ها سوءاستفاده مي‌کند، امنيت رواني‌شان از بين مي‌رود؛ چرا که احساس «نادان فرض‌شدن» از کم‌فروشي هم بدتر است و زمينه‌ساز انجام بزه در جامعه نيز مي‌شود؛ اما اگر وجود نظارت در جامعه احساس شود، اغلب افراد از تخلف خودداري مي‌کنند.

يادگار امام ادامه داد: اگر در جامعه کسي احساس کند که از طريق کلاه‌ گذاشتن بر سر مردم، کم‌فروشي و غيره مي‌تواند امرار معاش کند سايرين هم به خود اجازه اين کار را خواهند داد، بنابراين نقش سازمان ملي استاندارد در دنياي مدرن تاثير زيادي در امنيت رواني مردم خواهد داشت.

وي با تاکيد بر لزوم وجود «شادي»، «نشاط» و «زندگي خوب» در جامعه، اظهار کرد: امکانات ميان انسان‌ها به شکل يکسان توزيع نشده است، اما شادي انسان‌ها در گرو نوع نگاه آنان به زندگي است و برخورداري از زندگي خوب در حوزه توليد و مصرف جامعه، بستگي به زحمات سازمان ملي استاندارد دارد.

سيدحسن خميني با تاکيد بر بازتعريف و توسعه استانداردها، گفت: کسي که بر سر مردم کلاه مي‌گذارد، ممکن است در کوتاه‌مدت منافعي را کسب کند، اما در بلندمدت ضرر خواهد کرد و جمله «هميشه حق با مشتري است» مبتني بر همين منطق است، زيرا در صورت احترام به مشتري و مصرف‌کننده، توليدکنندگان علاوه بر بالابردن درآمد ملي، در بلندمدت درآمد شخصي بيشتري را نيز پيدا خواهند کرد.

وي در پايان با تاکيد بر توجه به صادرات و تأثير آن بر افزايش توليد ملي، اظهار کرد: توجه به صادرات، دلسوزي براي توليدکنندگان داخلي هم هست و رونق صادرات در زندگي تک‌تک آنان و نيز کارگران مؤثر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: