کد خبر: ۳۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
مدیرروابط عمومی وبین الملل بانک توسعه‌صادرات تشریح کرد:
مدیرروابط عمومی و بین الملل بانک توسعه صادرات اعلام کرد: معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران به صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های خرد و کلان کشور از اهداف بانک در نمایشگاه کیش اینوکس بود.
امروزه در کشورهای توسعه یافته راهکارهای متعددی برای توسعه اقتصادی اجرا می گردد که یکی از مهم ترین آنها جذب و حمایت از سرمایه گذاری، اعم از داخلی و خارجی است. جای هیچ تردیدی نیست که استفاده از منابع سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از اصلی ترین راهکارهای توسعه اقتصادی است و دیگر نمی توان به راهکارهای سنتی و کلاسیک تامین منابع برای پاسخگویی به نیازهای رو به افزایش طرح ها و پروژه های نیازمند سرمایه گذاری وابسته بود.
برگزاری همزمان سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش در قالب نمایشگاه 2016 Kish Invex این امکان را برای تمامی فعالان اقتصادی، موسسات مالی و اعتباری،بانکها، شرکتهای بیمه، صاحبان پروژه های اقتصادی و نیز مجریان و دست اندرکاران طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری کشور در بخش های بازار سرمایه، انرژی، معادن، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی در حوزه های دولتی و خصوصی را فراهم آورده است تا بتوانند اهداف خود را در فضای تخصصی با حضور و تبادل نظر با تمامی مدیران و دست اندرکاران این حوزه دنبال نمایند.
معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندیهای شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارائه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهم ترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016 می باشد.
اگزیم نیوز در گفتگو با مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بانک توسعه صادرات بعنوان یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه به بررسی ابعاد حضور این بانک به عنوان بانک تامین کننده و حامی صادرات و سرمایه گذاران این حوزه پرداخته است که در ادامه می خوانید.
حسین امامی پیرامون حضور بانک توسعه صادرات در دو نمایشگاه همزمان "فرصت های سرمایه گذاری" و "بورس،بانک و بیمه " و اهمیت آن گفت: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک بانک توسعه ای، باید با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اقتصادی داخل و خارج از کشور آشنا بوده و نسبت به تصمیم گیری در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی تصمیم‌گیری نماید، از این رو بهره‌گیری از فرصت پیش آمده جهت آشنایی با فرصت‌های سرمایه گذاری داخل کشور از طریق نمایشگاه فوق مد نظر بوده است.
به گفته وی از دیگر سو، بانک توسعه صادرات ایران به عنوان اگزیم بانک ایران نسبت به ایفای نقش خود در شبکه بانکی داخلی و در عرصه بین‌الملل نیز تعهداتی دارد که حمایت مالی از صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی به خارج از کشور از مهمترین وظایف بانک توسعه صادرات ایران است.
وی در ادامه افزود: تامین مالی صادرات کشور، عمده‌ترین وظیفه این بانک است که با استفاده از ابزارهای مختلف بانکی نسبت به ایفای این نقش اقدام می‌نماید. معرفی خدمات بانک توسعه صادرات ایران به صادرکنندگان کالا و خدمات فنی و مهندسی و شرکت‌های خرد و کلان کشور از اهداف بانک در این نمایشگاه بود. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌های صادراتی فعال در کشور دفاتر نمایندگی در جزیره کیش دارند، معرفی خدمات بانک به شرکت‌های مذکور نیز از جمله وظایف مهم بانک است.
امامی نمایشگاه کیش اینوکس را فرصتی مطلوب برای تبادل تجربیات در حوزه سرمایه گذاری دانست و گفت: همانطور که می‌دانید طیف وسیعی از بانک‌ها، شرکت‌های تامین سرمایه و شرکتهای تولیدی، خدماتی و صادراتی در نمایشگاه مذکور شرکت داشتند که فضای مناسبی را برای بازاریابی خدمات شرکت‌های فوق بوجود آورده بود؛ لذا این نمایشگاه فرصت مطلوبی برای تبادل این اطلاعات و معرفی ظرفیت‌های جدید بانک توسعه صادرات بوده است.
وی بر اهمیت حضور سیستم بانکی در این نمایشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: سیستم بانکی جمهوری اسلامی ایران باید از فرصت پیش آمده پس از برجام نهایت استفاده را برده و حداکثر تلاش خود را جهت برقراری هرچه سریعتر ارتباطات بانکی با بانک‌های معتبر خارجی به عمل آورد، حضور در نمایشگاه فوق که پوشش مناسب خبری از سوی خبرگزاری های معتبر بین‌المللی داشته است نیز می‌تواند یکی از ابزارهای مورد استفاده شبکه بانکی کشور باشد.
امامی حضور بانکهای بزرگ کشور در نمایشگاه کیش را بیانگر اشراف شبکه بانکی به اهمیت موضوع فوق دانست و اظهار داشت: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانکی که طیف گسترده ای از خدمات ارزی را به مشتریان خود ارائه می نماید، به همراه شرکت صرافی توسعه صادرات و شرکت کارگزاری بورس بانک توسعه صادرات ایران در نمایشگاه فوق حضور یافت و با تیم مجربی از کارشناسان واحدهای بازاریابی، روابط عمومی،خدمات مشتریان و کارشناسان شعبه کیش به معرفی خدمات و محصولات خود پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: