کد خبر: ۳۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
چندی پیش قرارداد ساخت ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه با یک شرکت ترکیه‌ای به نام یونیت اینترنشنال به امضاء‌ رسید که تا کنون انتقادهای گوناگونی به این قرارداد وارد شده است اما به گفته مدیر عامل شرکت مپنا قرار شده که تجهیزات این قرارداد از سوی مپنا تامین شود.
عباس علی‌آبادی با بیان این‌که در حال حاضر مپنا مشغول مذاکره با این شرکت است، اظهار کرد: تاکنون برنامه‌هایی مبنی بر این‌که تجهیزات این قرارداد از مپنا خریداری شود، صورت گرفته که امیدواریم این صحبت‌ها به نتیجه برسد.
به گفته وی، اگر قرار است سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صورت بگیرد لازم است که از تجهیزات ایرانی استفاده شود. برهمین اساس شرکت مپنا رایزنی‌های خود را آغاز کرده است.
مدیر عامل شرکت مپنا همچنین از رونمایی توربین جدید مپنا در کلاس E خبر داد و بیان کرد: در روزهای آینده شاهد رونمایی این توربین خواهیم بود.
همچنین هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص آخرین وضعیت قرارداد یونیت به اسنا گفت: این قرارداد هنوز مبادله نشده و نگرانی‌های بخش خصوصی در خصوص این قرارداد کاملا بی مورد است چراکه وزارت نیرو تمام تدابیر لازم را برای این قرارداد لحاظ کرده است.
براساس این گزارش، خردادماه امسال قراردادی ۴.۲ میلیارد دلاری بین شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران به نمایندگی از وزارت نیرو و دولت ایران و شرکت ترکیه ای یونیت اینترنشنال برای احداث ۵ تا ۶ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در ایران به امضا رسید.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار