کد خبر: ۳۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر میزان کالای قاچاق وارد شده به کشور را ۲۰ میلیارد دلار در نظر بگیریم، سالیانه حدود ۸۰۰ هزار کامیون برای جا به جایی این کالای قاچاق لازم است.


 عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  درباره معضل قاچاق کالا و ارز گفت: من در ابتدا از همه ی مسئولین و عواملی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دخیل هستند، خواهش می کنم تا کمی هم به تولید داخل توجه کنید. ما باید تلاش کنیم تا برای استفاده از تولید داخل فرهنگ سازی شود و قل و زنجیرهای جدیدی که هرروزه به پای تولیدکنندگان بسته می شود را کم کنیم.

او در ادامه درباره تشویق فروشندگان کالای داخلی گفت: به نظر من باید برای واحدهایی که کالای داخلی عرضه می کنند، معافیتهای مالیاتی و واحدهای فروشنده کالای خارجی مالیات های مضاعف در نظر گرفته شود. طبق محاسباتی که داشتم اگر میزان کالای قاچاق وارد شده به کشور را براساس اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی حدود 20 میلیارد دلار در نظر بگیریم، حدود 800 هزار کامیون برای جا به جایی این کالاها لازم است.

رئیس خانه صنعت، معدن، تجارت ایران در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 80 هزار واحد تولیدی در کشور فعالیت دارند، افزود: متاسفانه قاچاق پوشاک تا حد زیادی در کشور ریشه دوانده است. 

سهل آبادی با تاکید بر اینکه باید یکی از وظایف مهم ما فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی باشد گفت: متاسفانه ما تولیدکنندگان، رسانه ها و ... هیچ اقدام مثبتی برای ترویج استفاده از کالای داخلی انجام نداده ایم. اگر همه ی دستگاه هایی که با قاچاق ارتباط دارند، عزم جدی در حمایت از تولیدداخل داشته باشند، می توانیم به نتایج مثبتی دست یابیم. نکته مهم دیگر این است که تولیدکننده داخلی با بهره بیست و چند درصدی نمی تواند در فضای رقابتی فعالیت داشته باشد.
پوشاک قاچاق یکی از عمده ترین اجناسی است که از مرزهای مختلف به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار