کد خبر: ۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران: صنعت پوشاک کشور که با حمایت دولت و خرید داخلی رونق می گیرد اشتغال بیش از یک میلیون نفری را به همراه دارد.
محمد مروج حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از مشکل های کشور در حال حاضر بیکاری است که صنعت پوشاک بعنوان کاربردی ترین صنعت می تواند به ایجاد اشتغال کمک زیادی کند.
وی افزود: با رونق بازار پوشاک داخلی، پارچه، رنگرزی و ریسندگی شاهد اشتغال و رونق شغلی خواهیم بود که به تبع آن آسیب های اجتماعی هم کم می شود.
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با انتقاد از رواج گسترده قاچاق پوشاک در کشور تصریح کرد: قاچاق ضربه بزرگی به صنعت پوشاک کشور وارد کرده است که ضروری است مسئولان کشور برخورد قاطع تری با آن داشته باشند.
مروج حسینی تشویق مردم به خرید کالای ایرانی را با انجام کارهای فرهنگی موثر دانست و گفت: کسانی که مسئول کار فرهنگی در کشور هستند باید در این زمینه اقدام های گسترده ای انجام دهند و به مردم گوشزد کنند که کالای ایرانی مصرف کنند تا جوانان بیکار نباشند.
وی همچنین نقش کمک های دولتی به تولید کنندگان پوشاک را موثر دانست و تصریح کرد: بانک ها باید به تولیدکنندگان کمک کنند تا تولیدکنندگان بتوانند در قیمت ها رقابت پذیری داشته و حتی با تولیدکنندگان خارجی رقابت کنند.
وی با تاکید بر لزوم تشویق مردم جهت خرید کالای ایرانی خاطرنشان کرد: با کمک های دولتی و کارهای فرهنگی موثر می توان با رونق صنعت پوشاک باعث ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: