کد خبر: ۴۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
حواشی جالب دومین روز ثبت‌نام نامزدهای ساختمان پاستور؛
دومین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم با حواشی جالبی همراه بود که از آن جمله می توان به نامزدی احمدی نژاد یا آن گونه که سعید لیلاز می گوید بوریس یلتسین ایران در انتخابات 96 اشاره کرد.
دومین روز ثبت‌نام از نامزدهای دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در وزارت کشور آغاز شد  و همچون روز نخست با حواشی جالبی همره بود.
نخستین ثبت‌نام‌کننده امروز پسر نوزده ساله‌ای بود که از لردگان آمد و معتقد است که اداره کشور نیازی به مدرک تحصیلی ندارد و باید اراده داشت. او می‌گوید وقتی یک بچه ۱۳ ساله زیر تانک می‌رود و دشمن را ناکام می‌گذارد چرا من نتوانم ممکلت را اداره کنم.
حسین رحیمی ریگی به کسی قول و وعده نمی‌دهد و قرار است با عمل ثابت کند. دوست‌اش مهدی شریفی را معاون اول خود می‌کند. هدفش را ایجاد اشتغال، حمایت از کار فرهنگی و نابودی امریکا و انگلیس می‌داند.
رحیمی ریگی می‌گوید مذاکره‌کننده اشتباه کردند و به هیچ وجه مذاکره‌ای در کار نیست. تاکید دارد که قول ۱۰۰ روزه نمی‌دهد و البته یادآور می‌شود که برجام و قانون اساسی را به صورت کامل نخوانده است.

*دیپلم اقتصاد قدیم دارم
سید نور بخش رودسری هم از قم آمده است، دیپلم اقتصاد دارد و می‌خواهد مشکل معیشت مردم را حل کند اما نمی‌داند سوئیفت چیست!
او معتقد است دیپلم قدیم او ارزش بالاتری از مدارک تحصیلی امروز دارد و تاکید می‌کند: شعار سال گذشته را اجرا می‌کنم و روی شعار امسال متمرکز می‌شوم.

*اولین روحانی آمد
حجت‌الاسلام مجتبی رستگاری اولین روحانی است که در روز دوم به وزارت کشور مراجعه کرده است. او اعتقاد دارد که کردها، لرها و بلوچ‌ها به او رای می‌دهند و در حال حاضر برنامه مدونی برای اداره کشور ندارد.
رستگاری ۵۰ ساله است و می‌گوید قبلا عضو شورای شهر کرمانشاه بوده است. نقش کرمانشاهی‌ها را در انتخابات ویژه می‌داند و می‌گوید کرمانشاهی‌ها از هر کسی حمایت کرده‌اند، آن فرد رئیس جمهور شده است.
او معتقد است که ۱۸ میلیون دارد و می‌گوید رقابت اصلی میان او، روحانی و رئیسی خواهد بود اما در نهایت می‌گوید انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد.
رستگاری درباره ترامپ هم معتقد است که او دیوانه است و می‌گوید شعارم را نخواهم داد.

*آقای دکتر هم آمد
حسین بردفر متولد ۱۳۱۴ و دندانپزشک است و برنامه‌هایی برای اداره کشور دارد. عکسی از جوانی‌هایش را آورده و به عکاسان و خبرنگاران نشان می‌دهد.
این داوطلب ۸۲ ساله که مسن‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز بوده است، می‌گوید سیدحسن قاضی‌زاده وزیر کنونی بهداشت را در سمت خود ابقا خواهد کرد.

*کاری به امید ندارم
بهمن رجایی از خراسان آمده است و مدرک تحصیلی‌اش سیکل قدیم است. می‌گوید به من «الهام» شده که در انتخابات شرکت کنم. شعار انتخاباتی‌اش عدل و عدالت است و کاری هم به امید ندارد. کابینه‌اش هم متشکل از چند وزیر فعلی بوده و از افراد جدید هم استفاده می‌کند.
از نظر رجایی احمدی نژاد خیلی خوب است و او را در سمت مشاوره قرار خواهد داد.

*تخلفی نداشته‌ام
مسعود زریبافان، نخستین فرد مشهوری است که امروز وارد کشور شد. البته ابتدا نماینده او به وزارت کشور آمد ولی نقص پرونده موجب شد تا او به وزارت کشور گام بگذارد. عضو شورای مرکزی جبهه یکتا (وزرای سابق احمدی‌نژاد) تاکید می‌کند که مستقل آمده و تا پایان انتخابات در صحنه باقی خواهد ماند.
معاون رئیس دولت نهم و دهم و رئیس سابق بنیاد شهید که حرف و حدیث‌ها درباره پرونده تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید در دوران ریاست او فراوان است، در نشست خبری‌اش و در پاسخ به ایلنا تاکید دارد که تخلفی در دوران ریاستش در بنیاد شهید انجام نشده است. او پیش از آمدن محمود احمدی‌نژاد آمد ولی خروجش با ورود احمدی‌نژاد همزمان شد.

*مردی با ساک صورتی
در میانه اخبار ورود یا عدم ورود محمود احمدی‌نژاد به وزارت کشور و در هنگامه‌ای که عکاسان در انتظار شکار ناب‌ترین لحظات بودند، مردی با ساک صورتی وارد ستاد انتخابات کشور شد و همین مسئله موجب جلب توجه وی توسط عکاسان شد.

*می‌توان رفع حصر را انجام داد
زکریا عباسی‌فرد، داوطلبی است که از شهرری آمده است تا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود. معتقد است که در فضای تعاملی می‌توان رفع حصر را انجام داد و رقیبش را فقر و بیکاری معرفی کرد و گفت:  ۱۵ میلیون رای دارم.
این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، کابینه خود را هم مشخص کرده است. عباسی‌فرد در این باره می‌گوید: اسحاق جهانگیری را معاون اول، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی را وزیر بهداشت و محمدجواد ظریف را وزیر امور خارجه خواهد کرد.

*از روحانی استفاده نمی‌کنم
یکی دیگر از داوطلبان جوانی است که می‌گوید متولد سال ۱۳۶۸ هستم. این جوان ۲۷ ساله که همچنان دانشجیو مقطع کارشناسی است، تاکید می‌کند که حتما پیروز انتخابات است و می‌گوید از حسن روحانی در دولت آینده‌اش استفاده نخواهد کرد.

*رئیس‌جمهور تنها باید مطیع رهبری باشد
یک جوان ۱۹ ساله هم که امروز بدون اطلاع دادن به خانواده‌اش ثبت‌نام کرد، معتقد است که رئیس‌جمهور تنها باید مطیع رهبری باشد.

*رکورددار گینس هم آمد
رمضان نورا، جوان ۳۸ ساله‌ای سیستان و بلوچستانی است که با لباس محلی به وزارت کشور آمده است. او می‌گوید سی رکورد در گینس به اسمش ثبت شده است و عکس شهید خزایی را به خود آویزان کرده است.

*برای کروات زدن دلیل قرآنی دارم
عباس مولایی قاسمی، کارشناس ارشد کلام و عقاید اسامی دارد. کراوت زده و می‌گوید برای این کروات زدن دلیل قرآنی دارد زیرا قرآن افراد به زیبا بودن توصیه می‌کند و کروات زدن موجب زییایی افراد می‌شود.

*ورودی پر از حاشیه
پر سروصداترین و پرحاشیه‌ترین خبر امروز، ورود محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشایی به همراه حمید بقایی بود که ورود آنها موجب شد تا تمامی خبرنگاران و عکاسان به سمت آنها بروند و نظرها به سمت و سوی آنها متوجه شود.
عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر کار دولت دهم، سید حسن موسوی معاون احمدی‌نژاد، علی ذبیحی رئیس اسبق سازمان تامین اجتماعی و علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس دولت‌های نهم و دهم نیز احمدی‌نژاد، بقایی و مشایی را همراهی می‌کردند.

*زنده باد بهار؛ زنده باد ایران
آنها در ابتدای ورود به خوش و بش با خبرنگاران پرداختند و سپس با بالا و پایین بردن دستان یکدیگر سه بار فریاد «زنده بار بهار؛ زنده بار ایران» را سردادند.
خبرنگار ایلنا از احمدی‌نژاد پرسید که شما در کنفرانس خبری‌تان گفتید اگر شرایط تغییر کند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید. آیا شرایط تغییر کرده است؟ که مشایی در این باره گفت: آیا به نظر شما شرایط تغییر کرده است؟

*شناسنامه المثنی بقایی
با این حال ورود احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی به سالن ستاد انتخابات کشور با چالش‌ها و سختی‌های بسیاری همراه بود. هجوم عکاسان و حتی افراد ثبت‌نام‌کننده حاضر در سالن موجب شد تا مسیر کوتاه حیاط تا سالن ستاد به سختی طی شود. با این حال، احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی هم در طول راه و هم در سالن از گفتن «زنده باد بهار» دست نکشیدند و با افراد و خبرنگاران علامت پیروزی (علامت وی) نشان داده و شناسنامه‌های خود را به سمت عکاسان نشان می‌دادند. نکته جالب در این مسئله، المثنی بودن شناسنامه بقایی بود.

*قول بقایی و احمدی‌نژاد
بقایی در طول راه سخنان خود بیان کرد که اگر ردصلاحیت شود، در هر شرایطی قول می‌دهد به قانون تمکین کند. احمدی‌نژاد هم در برابر سوالی مبنی بر اینکه قول می‌دهد در هر شرایطی به قانون پایبند باشد؟ که رئیس دولت نهم و دهم به همان شیوه قدیمی خود مبنی بر سوال را با سوال جواب دادن متوسل شد و گفت: مگر تا به حال به غیر از این بوده است؟

*ثبت‌نامی غافل‌گیرکننده
احمدی‌نژاد و مشایی ابتدا بقایی را در ثبت‌نام همراهی کردند. با پایان ثبت‌نام بقایی، احمدی‌نژاد سپس خود به ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با تعجب بسیار خبرنگاران همراه بود زیرا احمدی‌نژاد در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که قصدی برای کاندیداتوری ندارد. او در توجیه ثبت نام خود تاکید کرد: من برای حمایت از بقایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌ام.

*وقتی مشایی و شیخ‌الاسلامی تکذیب می‌کنند
با ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری، شایعه‌ای در میان خبرنگاران حاضر در سالن ستاد انتخابات کشور مبنی بر کاندیداتوری مشایی و شیخ‌الاسلامی منتشر شد که این دو نفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از این شایعه را تکذیب کردند.
با پایان ثبت‌نام رئیس دولت دهم، احمدی‌نژاد و بقایی به هیات همراه خود به اتاق کنفرانس رفتند. رئیس جمهور سابق کشورمان سخنرانان ابتدایی در این نشست بود و گفت که رهبری به او توصیه داشته و او را از حضور در انتخابات نهی نکرده است.

*سلام بر امام زمان (عج)
با پایان سخنان احمدی‌نژاد، بقایی به پشت میز آمد و سخنان خود اینگونه آغاز کرد: سلام بر امام زمان(عج)، سلام بر امام زمان(عج).
در میانه سخنرانی احمدی‌نژاد و بقایی، خبری در میان خبرنگاران مبنی بر اینکه محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی برای ثبت‌نام حضور یافتند که همین شایعه موجب شد تا نیمی از خبرنگاران از سالن خارج شوند که سپس این خبر تکذیب شد.

*روایت جوانفکر از حضور احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات کشور
البته علی‌اکبر جوانفکر نیز روایتی از این حضور در کانال تلگرامی‌اش بیان کرده است. او در این باره نوشت: نکته جالب توجه اینجا بود که به هنگام ثبت نام آقای بقایی، نمایندگان وزارت کشور با مراجعه به اینجانب تاکید کردند که آقای بقایی ۲۰ دقیقه وقت دارند تا در کنفرانس مطبوعاتی به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند و هیچکس نمی‌تواند ایشان را در کنفرانس همراهی کند یا در کنار ایشان بایستد و برای خبرنگاران سخن بگوید. بنده به آنها تاکید کردم که چرا روال آزاد ادوار گذشته را تغییر داده‌اید. از دیرباز نامزد انتخابات حق داشته است هرکسی را که مایل است در کنفرانس خبری در کنار خود همراه داشته باشد و این به نفع شما نیست که برای نامزدها محدودیت ایجاد کنید یا به اعمال سانسور علیه آنها بپردازید. اندکی بعد که دکتر احمدی نژاد نیز اقدام به ثبت‌نام کردند، منطقا این فرصت برای هر دو نامزد جهت شرکت در کنفرانس مطبوعاتی، جمعا به چهل دقیقه افزایش می‌یافت اما نمایندگان وزارت کشور در عین ناباوری به اعمال تبعیض مبادرت ورزیدند و اعلام کردند که برای هر یک از دو نامزد فقط ۱۰ دقیقه وقت کنفرانس در نظر گرفته شده است. در جریان برگزاری کنفرانس نیز ده دقیقه پس از سخنان دکتر احمدی‌نژاد، نماینده وزارت کشور با استفاده از میکروفونی که در اختیار داشت، پایان وقت ده دقیقه را اعلام کرد و گفت که در این کنفرانس قرار نیست به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده شود. تخلف دیگر صورت گرفته در وزارت کشور، جمع‌آوری تمامی میکروفون‌های خبرنگاران از تریبون سالن کنفرانس بود. در حالی که عکس‌های منتشر شده از سایر نامزدها، به روشنی حاکی از چیده شدن تعداد زیادی میکروفون رسانه‌های صوتی و تصویری در مقابل نامزد انتخابات است.

*رسانه نیستند که چماقند
احمدی‌نژاد در سخنان خود به برخی از رسانه‌ها نیز حمله کرد و گفت که برخی از رسانه‌ها، رسانه نیستند بلکه چماق هستند.

*احمدی نژاد بوریس یلتسین ایران می‌شود
لیلاز تاکید کرد که مخاطب رییس جمهور سابق، اصلاح‌طلبان نیستند بلکه مخاطب او مقامات ارشد نظام است. وی احتمالا تبدیل به بوریس یلتسین ایران می‌شود.
سعید لیلاز تحلیلگر مسائل سیاسی واقتصادی در رابطه با ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: از این خبر متعجب نیستم، این تصمیم قابل پیش‌بینی بود، مخاطب آقای احمدی‌نژاد اصلاحات وروحانی نیست؛ بلکه مخاطب او کل نظام است.
او در ادامه تاکید کرد: مخاطب رییس جمهور سابق، اصلاح‌طلبان نیستند بلکه مخاطب او مقامات ارشد نظام است. وی احتمالا تبدیل به بوریس یلتسین ایران می‌شود.
لیلاز گفت: من این مساله را در سال ۸۵ نیز مطرح کرده‌ام و بازهم تکرار می کنم که آقای احمدی ‌‌نژاد می‌تواند این کار را بکند.
او در رابطه با احتمال تایید  یا ردصلاحیت محمود احمدی نژاد بیان داشت: به احتمال بسیار زیاد صلاحیت او تایید نخواهد شد؛ اما اگر تایید شود بهتر است چرا که اگر با سه گرایش رئیسی، روحانی واحمدی‌نژاد وارد انتخابات ۹۶ شویم بهترین انتخابات ریاست جمهوری رقم خواهد خورد؛ چون عیار هر کدام از کاندیداها سنجیده خواهد شد و مشخص می شود که هر کدام چه میزان طرفدار دارند.
لیلاز تاکید کرد: اگر با این سه گرایش وارد انتخابات شویم مشخص می شود چه گرایشی در کشور طرفداران بیشتری دارد.

*حضور اعتراضی خوزستانی‌ها
پس از خروج از احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی از ستاد انتخابات کشور، سه شهروند خوزستانی با لباس‌های محلی با نام‌های ولید مقامصی، باقر البوغیبش و عبدالعالی شاوردی وارد وزارت کشور شدند. آنها اعلام کردند که حضورشان در وزارت کشور به نشانه اعتراض به مشکلات از جمله ریزگردهای خوزستان بوده است.

*برای رئیس جمهور شدن ۱۰ هزار تومان قرض کردم
یکی از افرادی که امروز برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور آمده بود، جوانی بود که گفت برای حضور و ثبت‌نام در انتخابات ۱۰ هزار تومان قرض کرده است. او به تایید صلاحیت امیدوار بود و می‌گفت احتمال پیروزی در همان مرحله نخست را دارد.

*آقای بازیگر هم آمد
سیروس میمنت از بازیگران سینما و تلویزیون نیز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

*سردار وارد می‌شود

سردار محمد غفاری، فرمانده پیشین نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان هم امروز در دومین روز ثبت‌نام از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات ریاست‌‌‌جمهوری با حضور در وزارت کشور در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرد.
سردار غفاری فرماندهی سابق قرارگاه فتح و معاونت امنیتی سیاسی استانداری خراسان‌رضوی در دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

*در همه امور واردم
عزیزالله سعیدی دیگر کاندیدایی بود که عصر امروز به ستاد انتخابات کشور آمد تا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. او معتقد است که در همه امور و مسائل وارد و متخصص است و می‌گوید به دنبال دگرگون کردن جامعه است.
سعیدی البته خود را ورزشکار معرفی می‌کند و می‌گوید یوگا کار می‌کند.

*حضور یک طراح لباس
پریسا دهکمه‌ای هم از معدود زنانی بود که امروز به وزارت کشور آمد تا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کند. او شغل خود را طراحی لباس اعلام می‌کند.

*برای توسعه اماکن ورزشی ۲۰۰ شنا می‌روم
یکی دیگر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مردی است توسعه اماکن ورزشی را از جمله برنامه‌های خود در صورت رئیس جمهور شدن اعلام می‌کند. او در این باره می‌گوید حاضر است برای توسعه اماکن ورزشی ۲۰۰ شنا برود.

*نامزد که با خبرنگاران انگلیسی صحبت کرد

یکی از افرادی که با حضور خود در ستاد انتخابات وزارت کشور، توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد، آرین حاتمی غریب‌وند بود. او گفت که با هواپیما از مسجد سلیمان به تهران آمده و مدرک دکترای روانشناسی دارد. او با بیان اینکه نامزد انتخابات شورای شهر هم است، یادآور شد که خانواده‌اش از حضور وی در ستاد انتخابات کشور و ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری اطلاعی ندارند.
با این حال، نکته جالب، تسلط کامل این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به زبان انگلیسی بود. او با خبرنگاران با زبان انگلیسی مصاحبه کرد و به تشریح اهدافش برای حضور در انتخابات پرداخت. او در این باره تاکید کرد که حسن روحانی بهترین رئیس جمهور دنیا است و به او علاقه‌مند است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار