کد خبر: ۴۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
معصوم ضمیری خواستار کار مشترک سندیکای بیمه گران و بیمه مرکزی در خصوص بازنگری در شبکه فروش و شبکه خدماتی شرکت ها شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، مدیر عامل بیمه پاسارگاد که در نشست هم اندیشی مدیران صنعت بیمه سخن می گفت اصلاح مقررات موجود در عرضه بیمه نامه را لازم دانسته و در این رابطه گفت: از سال 1351 مقرراتی داریم که طی آن عرضه بیمه نامه از طریق شرکت ها ، نمایندگان و کارگزاران امکان پذیر است. امروزه شرایط بازار تغییر کرده است و نیاز به سازمان خاص برای فروش وجود دارد. 
وی افزود: باید امکان فروش از شبکه های مجازی هم در مقررات دیده شود که اکنون دیده نشده و ممکن است در عملیات شرکت ها ایجاد اشکال کند.
این عضو شواری عمومی سندیکای بیمه گران ایران  با بیان اینکه  اساسی ترین مشکل حال حاضر در شرکت های بیمه را عدم رعایت اصول حاکمیت شرکتی است ، گفت:  اصول حاکمیت شرکتی یک مجموعه از مقررات و اصول گسترده ای است که اگر بطور کامل  رعایت نشود حتما در جریان فعالیت آن شرکت اشکالاتی را بوجود می آورد.
ضمیری افزود: بیمه مرکزی درصدد تهیه یک آئین نامه اصول حاکمیت شرکتی است که با اجرای آن مسائلی که در مدیریت شرکت ها وجود دارد تا اندازه ای مرتفع می شود. رعایت حقوق مدیران ، چگونگی ارتباط بین سهامداران و مدیران ، شرایط سهامداران و چگونگی تایید صلاحیت سهامداران و مدیران شرکت های جدیدالتاسیس در آنجا پیش بینی شده است. 
مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در ادامه با بیان آنکه "تامین حداقل سرمایه" و "تخصصی سازی فعالیت ها" دو  پیام مهم دریافت شده از بیمه مرکزی طی سال 95  بوده است ، گفت: انتظار می رود بیمه مرکزی در  موضوع تفکیک حسابها  هر چه زودتر تکلیف شرکت ها را مشخص کند تا در حد امکان این ملاحظه در تهیه صورتهای مالی سال 95 درنظر گرفته شود
ضمیری خاطرنشان ساخت: همیشه بحث هایی وجود دارد که شرکت ها ممکن است به حداقل سرمایه پیش بینی شده نرسند. پیشنهاد من آن است که ادغام و ترمیم شرکت ها در موضوع حداقل سرمایه در کنار بحث تخصصی سازی فعالیت ها بصورت مجموع دیده شود. شاید شرکت هایی که بخواهند تخصصی فعالیت کنند سرمایه شان کافی باشد. بنظرم بیمه مرکزی این محور ها را یکجا مورد مطالعه قرار دهد و یک بسته عملیاتی به مورد اجرا درآید که شاید شاهد رفع برخی اشکالات باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: