کد خبر: ۴۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
به منظور شرکت در اجلاس صندوق بین المللی پول؛
هیئتی از بانک مرکزی برای شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر می کنند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، نشست مشترک صندوق بين المللي پول (IMF) و گروه بانک جهاني (World Bank Group) همه ساله در دو نوبت و با حضور روساي کل بانک هاي مرکزي و وزراي اقتصادي و دارايي کشورهاي عضو برگزار مي‌شود.
 اجلاس بهاره در اواخر فروردين ماه و اجلاس پائيزه (سالانه) به طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه‌سال يک بار نيز يکي از کشورهاي عضو به عنوان ميزبان اجلاس سالانه تعيين مي‌شود.
در اجلاس بهاره امسال نيز که‌ در روزهای 21 تا 23 آوریل 2017  (1 تا  3 اردیبهشت 1396) برگزار مي شود، هیئتی از بانک مرکزی ايران متشکل از معاون ارزی و معاون اقتصادی حضور خواهند داشت.
از مهمترين نشست‌هاي اين اجلاس، مي‌توان به ميزگردهاي اقتصادي با حضور مقامات ارشد صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني، نشست وزرا و روساي کل گروه 24، نشست معاونان گروه 24، اجلاس کميته پولي و مالي بين‌المللي (IMFC) و کميته توسعه (DC) اشاره کرد.
حضور مقامات بانکي و اقتصادي کشورها در اين اجلاس فرصت مناسبي را فراهم مي‌آورد، تا ملاقات‌هايي ميان روساي کل و ساير اعضاي هيات هاي اعزامي از کشورهاي مختلف در راستای افزايش ارتباط و همکاري‌هاي بانکي و اقتصادي في مابين انجام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار