کد خبر: ۴۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
مجری پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک، سنگین) و ماشین آلات تهران - زنجیره تامین، توزیع و خدمات گفت: امروز بازار لوازم یدکی تعادل خود را از دست داده است. نوسانات بازار، انباشت کالا، گردش درون بازار همگی باعث پرریسک شدن این بازار شده‌اند و در نهایت همه اینها قیمت تمام شده کالا را افزایش داده‌اند.
حسن بشارت نیا در نشست خبری با موضوع بررسي شعار سال و نقش اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در اشتغالزايي و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي افزود: از سوی دیگر موضوع کیفیت نیز به حاشیه رانده شده است.
وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک، سنگین) و ماشین آلات تهران - زنجیره تامین، توزیع و خدمات گفت: ما می‌خواهیم برخلاف سایر نمایشگاه‌‌ها برای ورود به این نمایشگاه یک حداقل‌‌هایی در نظر بگیریم. به‌طور مثال کالا باید شناسنامه داشته باشد. مشخص باشد که در خاک کدام کشور تولید شده است. استاندارد کدام کشور را داراست؟ گارانتی و زمان خدمات از پس فروش آن به عهده کیست؟ لذا دومین کارکرد این نمایشگاه و ویژگی آن کیفیت‌مداری است. 
مجری پنجمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو گفت: واقعیت تلخی که وجود دارد این است که تعداد خودروهای در حال حرکت در کشور بیش از 15 میلیون خودرو است و با ظرفیت فعلی تولید خودرو که یک میلیون و دویست هزار دستگاه است ما می‌توانیم خودروهای با عمر بالای 15سال را از رده خارج کنیم. این کار نه تنها برای کشور هزینه نیست بلکه باعث رونق اقتصادی و به روز شدن صنعت خودروسازی در کشور نیز خواهد شد، اما خودروسازان و تعرفه واردات خودرو باعث شده این فرصت را نداشته باشیم و مردم به خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه کنند پس قطعه‌سازان و واردکنندگان نیز ناچارند بازار را تامین کنند بنابراین عملا ما به حفظ این چرخه معیوب می‌پردازیم.
بشارت نیا تأکید کرد: صرف اینکه یک قطعه مثلا استاندارد یورو 4 یا 5 را پاس کند، کافی نیست بلکه سیستم و طراحی کلی خودرو نیز باید متحول شود. مصرف بنزین، آلودگی محیط زیست، تصادفات ناشی از ناکارآمدی و ضعف خودرو همگی بلای جان مردم هستند و در این میان نقش دولت در واسپاری صنعت خودرو می‌تواند گره‌گشا باشد. سرمایه‌ عظیمی که در زنجیره تامین، توزیع و خدمات در گردش قرار گرفته و با کمال تاسف به انباشت کالا و اشغال فضای کسب‌وکار مولد منجر شده است ناشی از همین رویه نابجاست. 
وی با بیان اینکه صنعت خودرو یکی از چهار صنعت برتر و استراتژیک به حساب می‌آید، گفت: اقلامی مانند بلبرینگ‌‌ها، چرخ دنده‌‌ها، گیربکس، لنت‌‌ها، شلینگ، تسمه، پیچ و مهره، مواد آلی پلی اورتان، اقلام لاستیکی، برخی اقلام برقی و دینام‌‌ها غیر از کاربرد در خودرو در ده‌ها صنعت دیگر نیز مورد نیاز هستند و در این صنعت تهیه و تامین می‌شوند.
بشارت نیا در پایان اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو (سبک، سنگین) و ماشین آلات تهران - زنجیره تامین، توزیع و خدمات هدف خود را شفاف‌سازی بازار لوازم یدکی، کیفیت‌مداری، حمایت از تولید داخلی، حمایت از اشتغال و گسترش دامنه کالایی صنف قرار داده است. همچنین هدف دیگر این نمایشگاه فعال‌سازی شبکه توزیع برای حمایت از تولید داخلی و اتصال تولید و خدمات به یکدیگر است که نتیجه آن اشتغال‌زایی را به‌وجود می‌آورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: